שיחות על הספר חירות

הספר חירות בוחן את היחסים בין השקפת האדם ואמונותיו לבין המציאות אליה הוא נקשר. אותה מציאות מציגה היבטים דואליים של כל אשר מתבטא באדם, ובכך למעשה  מטלטלת אותו בין מצבי קיצון וניגודים.  

״הדחייה, שמעוררים היתוש והעקיצה, משאירה אדם בעולם, כלומר, בתוך עצמו. חירות הינה רגע  בו מיזוגם של כוחות שונים אינו יוצר באדם התנגדות, אלא הרפיה, דרכה נעלמת עוד פיסת עולם  בחלל שהולך ומתרוקן.״  

״תודעה אנושית מתקיימת בין הקוטב האלוהי לעולמי. חירות, בשונה מן הבחירה אשר מייצרת מאבק מתמיד בין אפשרויות שונות, הינה פריצת המתח המוחזק בין הקטבים על ידי הרפיה. פריצה  זו משאירה אדם ללא הקשר, גם לא העליון ביותר, וללא הקצוות מעוררי ההשראה, האהבה,  הבהירות ויתר החוויות המעניקות לו תחושת התעלות.״ (חירות עמ׳ 134 ) 

תפישת החירות כאותו מצב נטול בחירה נראה כהיפוך גמור לרעיון הבחירה כבסיס לחופש. אולם, הטבע מלמד אותנו כי החופש לא לבחור הינו מצב ברירת המחדל כאשר האדם איננו מתעקש להתערב במהלך המציאות. חלקיקי החומר היסודיים חופשיים לבחור את מהלכם ללא קשר לצופה המתעקש לדעת מהיכן הם עברו. בהעדר אותו מכשיר מדידה, כאשר אין התעקשות על הבחירה בדרך כזו או אחרת, אותם חלקיקים  מציגים חופש מכל בחירה — מצב אשר בו כל הפוטנציאליים מתקיימים בו זמנית. אם לא  נעמוד על כך שחלקיק חומר בוחר מסלול כזה או אחר, קיומו יתהווה מולנו כמצב של  התאבכות.  

בקורס קצר, הכולל ארבעה מפגשים, יבחנו זוהר וד”ר אבישי כרמי את הרעיונות העומדים בליבו של הספר מנקודות מבט שונות, ובפרט מנקודת מבטה של מכניקת הקוונטים (פיסיקה  מודרנית) ומטאפיזיקה יישומית.  

תקציר המפגשים: 
1 .פרידה מן הסיפור – מהות הבחירה ומקומה במבנה המציאות. 
2 .הרגע – זמן, תפישה, מצבי על -זמן, שחרור. 
3 .מצבי תודעה מתווכים, העצמי, הצופה והניצפה.  
4. חירות ואין-סוף.

הקורס יתקיים בזום בימי שלישי החל מ-26.4 לאורך ארבעה מפגשים, בין השעות 19:00-20:30.

למבקשים ללמוד את הקורס בליווי הספר, ניתן לרכשו כאן.

פרטים טכניים חשובים! שימו לב! קראו בסבלנות כדי לחסוך קשיים ועוגמת נפש
1. לא הצלחת לצפות בהקלטות השיעורים או למצוא את המייל עם פרטי ההתחברות? לצפייה בסרטוני הדרכה
2. הקורס כולו מצולם, מוקלט ונשאר זמין לרכישה על האתר; הוא לא נשלח למייל.
3. על מנת למנוע עוגמת נפש מיותרת בדקו שהזנתם כתובת מייל מדויקת, אחרת לא תקבלו אישור הרשמה, קבלה וקישור.
4. במידה ונחליט להסיר את הקורס מהאתר תשלח הודעה במייל לכל נרשמי הקורס ותינתן התראה של שלושה חודשים, שתאפשר להשלים את הלימוד.

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

שפה בשבילי היא כלי לזרימת אנרגיה. היא ערוץ או מתווה, או אפליקציה שהמבנה שלה מייצר תנועה, מזין או מזרים תדר מסוים בתוכי ובעולם.
 
בשבילי שפה אינה סיפור, אלא ערוץ להבנה של תדרים שונים וכלי לנגישות. כמו שישנם עזרי נגישות לאנשים חרשים או אנשים עוורים, כך השפה היא כלי נגישות לאדם לשהגיע לעולם ואינו יודע מיהו ולאן הגיע.
 
השפה אינה מגלה לאדם מיהו, והיא גם אינה מגלה מהו העולם, אבל היא מציעה אפשרויות לגבי מה אפשר לעשות בעולם כאדם.
 
בעידן הקודם השאלה-תמיהה הייתה, מי אני, מאין באתי, לאן אני הולך, מתוך הנחה אולי שייש אני, שייש מקום ממנו הגעתי ומקום אליו אנחנו מגיעים. כל המבנה של התהיה הוא לינארי, מניח מקור, יעד, וקיום של הוויה תופשת. כמה אלפי שנים אחרי שהתהיות האלו הורהרו עד דק, לא נראה שהתקדמנו עם תשובה, אבל קיבלנו לא מעט ספקולציות או נקודות מבט
 
השאלה שאותי מעניינת היא לא מי אני, או מאין הגעתי ולאן אני הולכת, אלא מה אני יכולה לעשות, להרגיש, לחוות, לחולל
 
דבר ממה שאעשה, ארגיש, אחשוב, אחווה או אחולל אינו מגדיר אותי או את העולם, וכל דבר שאעשה או אחווה או אחולל ישפיע על יכולת התפישה שלי אפשרויות חדשות של קיום
 
כל מילה מבחינתי היא עולם, שפה, מערכת שמאפשרת לי חוויה, שינוי, התפתחות
 
על פי תפישתי כל מילה היא ביטוי לתדר שהוא מובחן באיכות שלו מתדרים אחרים ויש לו מכנים משותפים
 
למשל המילה עקרב, באה לציין יצור מסויים שמתקיים בממד הזאולוגי, אבל כשאני מרשה לעצמי להתקרב למילה, לאיכות, לעקרב, אני מזהה תבנית אנרגטית מסויימת שתומכת באחד מממדי הקיום שלי. העקרב למשל הוא תדר, או אפליקציה שכשאני עובדת איתה אני מזהה את המקום שלו בגוף שלי (כי כל דבר שאני תופשת מתקיים גם בתוכי) וכשאני מפעילה אותו בתוך הגוף שלי יש לי גישה למה שיכול להיות מכונה כגביע הקדוש או מעיין הנעורים, או מיים טהורים מחדשי תודעת חיים. ההכרות עם השפה של העקרב, האפליקציה המבנה, הזרימה שלו מפגיש אותי עם עצמה של התחדשות כוח חיים ואני יכולה להפעיל אותה כמתג
 
המילה אלוהים למעשה מקיימת עולם שלם של הנחות, למשל, איכות שאינה נתפשת באופן ישיר בחומר אבל מארגנת את הקיום באופן שאינו מזדהה באופן מוחלט עם החומרי (במידה ונאמין שאיכות כזו קיימת) ובמידה ולא נאמין שאיכות כזו קיימת היא עדיין מקיימת את המבנה החומרי באופן אחר כלא קיימת
 
כל מילה שאנו תופשים היא קואורדינטה במפה העצומה של הגלקסיה שהיא אנחנו. להיכנס לתוך המילה, ולצלול אל תוך העולם שהיא מאפשרת זה לגעת בעצמנו בעוד אופן
 
מלאך, נשמה, אלוהים, עקרב, הר, כוכבים, אש, מים, אדמה, לוחם, חולם, סליחה תודה, כל איכות כזו אם שייש לה ביטוי פיזי ואם לא, היא איכות מקור שיש לה תבנית אור מטאפיזית, מקום בגוף, רשת אנרגטית שאפשר להפעיל בתוכנו ממש כמו שמפעילים אפליקציה בטלפון
 
הגוף האנושי הוא כמו גלקסיה עצומה, אפשר להגיד “כוכבים”, “תאים”, ואפשר לומר: גמל שלמה, חגב, נמלה, צרצר,…. הם אולי דומים אבל גם שונים מאוד אחד מהשני וכל אחד מעניק הבנה מיוחדת של אפשרויות השימוש בהכרה, הרחבת התודעה ותפעול מושכל יותר של הגוף, שמאפשר עוד התגלות
 
אני חוקרת לא מעט איכויות/ מילים/ אפליקציות לאורך השנים בעבודה אנרגטית מוקפדת ואינטנסיבית על עצמי. אני עכבר הנסיונות של עצמי, אני המעבדה, החוקר, התצפיתן, ואני כל הזמן משתנה, מתגלה, מתאפשרת
 
השנה אני הולכת לנסות ללמד חלק מהתהליכים הללו במסלול השנתי. כשכתבתי שהמסלול השנתי יעסוק בשפות קיבלתי כל מיני תגובות שלימדו אותי שאני צריכה אולי להסביר עוד קצת במה עוסקת שנת הלימודים.
לא נעסוק באותיות. נעסוק במודלים אנרגטיים שמחברים גוף ותודעה לשימוש מושכל יותר בגוף שלנו.
 
אין תכלית ללימודים במובן הישיר, כי אין באמת לאן ללכת, אבל היכולת לתפעול מושכל מביאה איתה הרבה חדווה, חירות ובריאות, גם אם היא יכולה להיות מאוד מאוד מאתגרת. זה לחיות כל הזמן בתפר שבין החלום למציאות, האפשרות וההגשמה, בנביעה האינסופית שההכרה שלנו יכולה לתפוש ולחוות ולהתפתח מתוכה
 
חלק מהשפות שנלמד: שפת הנשמה, שפת הנפש, שפת האלוהות, שפת האהבה, שפת המלאכים, שפת הגאולה, שפת הטבע, שפת הזמן, תדרים של איכויות הוויה מהטבע ומהגלקסיה, ועוד….
 
זה לא מי אני, זה מה אני יכולה להיות, לרגע, לפני שהוא מתחלף ברגע אחר… ואני מתגלה שוב, באופן אחר

התחברות לאתר