המשל על השועל והחסידה, על קארמה ואבולוציה

24 ליוני, 2021.

באחד מן המשלים הקלאסיים מזמין השועל את החסידה לארוחת ערב, אותה הוא מגיש בשתי צלחות שטוחות. החסידה במקורה הארוך אינה מצליחה לאסוף את המזון מן הצלחת השטוחה, מתכווצת, נעלבת, ואז מחזירה לשועל באותו מטבע – היא מזמינה אותו לארוחת ערב ומגישה אותה בשני גביעים עמוקים. השועל אינו מצליח לאסוף את המזון ויוצא מבויש. יתכן והשועל מבין שהגיע לו עונש על המעשה הרע שעשה, ושבעקבות העונש הוא מבין את חוסר רגישותו ומבקש סליחה והוא והחסידה מבססים מערכת יחסים מיטיבה. סביר יותר שהקארמה הזו הביאה לסיום של מערכת חברות בכיווץ ועלבון.

את המשלים הללו אנחנו מספרים לילדים והם מיד מבינים את הלקח, אבל איזה לקח הם בדיוק מבינים מהמשל הזה: אל תעשה!!! כי תיענש או תיפגע… מה הנחת המוצא של המשל הזה – שהשועל הזמין את החסידה כדי לעלוב בה? האם אנחנו מזמנים אנשים לארוחת ערב כי אנחנו לא אוהבים אותם ורוצים לכווץ אותם?

מה אם השועל והחסידה היו חברים והוא הזמין אותה לארוחת ערב כי הוא אוהב אותה ורצה לחלוק איתה ארוחה, ובגלל שהשועל כל כך רגיל לעצמו ולוקח את עצמו באופן מובן מאליו, לא עלה על דעתו, שהחסידה לא תוכל לאכול מצלחת שטוחה… מה אם הוא פשוט הניח שכל היצורים אוכלים מאותה צלחת? או כולם אוהבים את אותו מזון? האם זה כל כך מופרך כשאנחנו חושבים על החברה שלנו אותה משקף המשל באמצעות חיות?

מה אם… החסידה כשראתה את הצלחת, במקום להתכווץ ולהניח שהשועל רוצה להעליב אותה או במקום לשפוט את השועל על חוסר הרגישות שלו, היתה אומרת, “שועל יקר… לי יש מקור ארוך ואני לא יכולה לאכול מצלחת שטוחה, אולי יש לך קערה?” ואז השועל היה פוקח עיניו בתימהון וקצת מבוכה ואומר “וואו נכון… איך לא חשבתי על זה… סליחה, אין לי אפילו קערה אחת אבל אני אקפוץ רגע להביא מהשכנים”… ואז במקום קארמה היינו מקבלים אבולוציה… מה אם השועל נעלב שהחסידה לא אוכלת את הארוחה שהוא השקיע בה, ולמרות שהוא נעלב הוא מסכים לבוא להתארח אצל החסידה כי הוא כל כך אוהב אותה,  ורק כשהוא מקבל גביע הוא מבין מה היתה הבעיה, אבל עכשיו הוא שוב נעלב כי במקום ללמד אותו היא מחזירה לו… האם מישהו חייב להיעלב בסיפור הזה כדי שנגיע להשלמה?

לצורך הדיון וכדי שלא נניח שמדובר כאן בציפייה ג’נדריאלית מהאישה להיות זו שמתעלה על יצר התגובה, נחליף את הדמויות בפרה שהזמינה שקנאי לארוחת ערב.

יצר הקארמה הוא קשוח, אבל המשל מבוסס על הנחות שלא חייבות לתאר אותנו עוד כמין אנושי. הפרה אינה רעה מטבעה, היא פשוט לא העלתה על דעתה שיצורים אחרים שונים ממנה ובעלי צרכים אחרים. האם אנחנו לא מסתובבים עם תחושה בסיסית בעולם ש”כך דברים צריכים להיות בעולם מתוקן ומי שלא מבין או רואה את מה שאנחנו רואים הוא פשוט עיוור” ומתוקף תחושת הצדק שלנו אנחנו מאבדים רגישות בתגובות שלנו ולא מכבדים תפישות עולם שונות…

יצר הקארמה מקבע אותנו כמראה שבה האדם אינו רואה אותנו אלא את עצמו. האם אנחנו באמת רוצים להמשיך להיות מראה? אולי יותר נעים להיות שער?

זה דורש עצמה לשחרר את עמדת המראה משום שהיא זו שמשאירה את העולם מלוכד ושחרור עמדה זו משמעו אבדן העולם כשם שאנחנו מכירים אותו, אבל אולי זה לא דבר כל כך נורא?

אני אינני פילוסופית ואינני תיאורטיקנית. אני חוקרת שמנסה להרחיב את גבולות התפישה ואפשרויות הקיום שלי כאדם. איני כותבת מהראש, אני כותבת מהלב, מהחוויה ומן ההתנסויות שלי כאן בעולם.

לתגובה

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

שפה בשבילי היא כלי לזרימת אנרגיה. היא ערוץ או מתווה, או אפליקציה שהמבנה שלה מייצר תנועה, מזין או מזרים תדר מסוים בתוכי ובעולם.
 
בשבילי שפה אינה סיפור, אלא ערוץ להבנה של תדרים שונים וכלי לנגישות. כמו שישנם עזרי נגישות לאנשים חרשים או אנשים עוורים, כך השפה היא כלי נגישות לאדם לשהגיע לעולם ואינו יודע מיהו ולאן הגיע.
 
השפה אינה מגלה לאדם מיהו, והיא גם אינה מגלה מהו העולם, אבל היא מציעה אפשרויות לגבי מה אפשר לעשות בעולם כאדם.
 
בעידן הקודם השאלה-תמיהה הייתה, מי אני, מאין באתי, לאן אני הולך, מתוך הנחה אולי שייש אני, שייש מקום ממנו הגעתי ומקום אליו אנחנו מגיעים. כל המבנה של התהיה הוא לינארי, מניח מקור, יעד, וקיום של הוויה תופשת. כמה אלפי שנים אחרי שהתהיות האלו הורהרו עד דק, לא נראה שהתקדמנו עם תשובה, אבל קיבלנו לא מעט ספקולציות או נקודות מבט
 
השאלה שאותי מעניינת היא לא מי אני, או מאין הגעתי ולאן אני הולכת, אלא מה אני יכולה לעשות, להרגיש, לחוות, לחולל
 
דבר ממה שאעשה, ארגיש, אחשוב, אחווה או אחולל אינו מגדיר אותי או את העולם, וכל דבר שאעשה או אחווה או אחולל ישפיע על יכולת התפישה שלי אפשרויות חדשות של קיום
 
כל מילה מבחינתי היא עולם, שפה, מערכת שמאפשרת לי חוויה, שינוי, התפתחות
 
על פי תפישתי כל מילה היא ביטוי לתדר שהוא מובחן באיכות שלו מתדרים אחרים ויש לו מכנים משותפים
 
למשל המילה עקרב, באה לציין יצור מסויים שמתקיים בממד הזאולוגי, אבל כשאני מרשה לעצמי להתקרב למילה, לאיכות, לעקרב, אני מזהה תבנית אנרגטית מסויימת שתומכת באחד מממדי הקיום שלי. העקרב למשל הוא תדר, או אפליקציה שכשאני עובדת איתה אני מזהה את המקום שלו בגוף שלי (כי כל דבר שאני תופשת מתקיים גם בתוכי) וכשאני מפעילה אותו בתוך הגוף שלי יש לי גישה למה שיכול להיות מכונה כגביע הקדוש או מעיין הנעורים, או מיים טהורים מחדשי תודעת חיים. ההכרות עם השפה של העקרב, האפליקציה המבנה, הזרימה שלו מפגיש אותי עם עצמה של התחדשות כוח חיים ואני יכולה להפעיל אותה כמתג
 
המילה אלוהים למעשה מקיימת עולם שלם של הנחות, למשל, איכות שאינה נתפשת באופן ישיר בחומר אבל מארגנת את הקיום באופן שאינו מזדהה באופן מוחלט עם החומרי (במידה ונאמין שאיכות כזו קיימת) ובמידה ולא נאמין שאיכות כזו קיימת היא עדיין מקיימת את המבנה החומרי באופן אחר כלא קיימת
 
כל מילה שאנו תופשים היא קואורדינטה במפה העצומה של הגלקסיה שהיא אנחנו. להיכנס לתוך המילה, ולצלול אל תוך העולם שהיא מאפשרת זה לגעת בעצמנו בעוד אופן
 
מלאך, נשמה, אלוהים, עקרב, הר, כוכבים, אש, מים, אדמה, לוחם, חולם, סליחה תודה, כל איכות כזו אם שייש לה ביטוי פיזי ואם לא, היא איכות מקור שיש לה תבנית אור מטאפיזית, מקום בגוף, רשת אנרגטית שאפשר להפעיל בתוכנו ממש כמו שמפעילים אפליקציה בטלפון
 
הגוף האנושי הוא כמו גלקסיה עצומה, אפשר להגיד “כוכבים”, “תאים”, ואפשר לומר: גמל שלמה, חגב, נמלה, צרצר,…. הם אולי דומים אבל גם שונים מאוד אחד מהשני וכל אחד מעניק הבנה מיוחדת של אפשרויות השימוש בהכרה, הרחבת התודעה ותפעול מושכל יותר של הגוף, שמאפשר עוד התגלות
 
אני חוקרת לא מעט איכויות/ מילים/ אפליקציות לאורך השנים בעבודה אנרגטית מוקפדת ואינטנסיבית על עצמי. אני עכבר הנסיונות של עצמי, אני המעבדה, החוקר, התצפיתן, ואני כל הזמן משתנה, מתגלה, מתאפשרת
 
השנה אני הולכת לנסות ללמד חלק מהתהליכים הללו במסלול השנתי. כשכתבתי שהמסלול השנתי יעסוק בשפות קיבלתי כל מיני תגובות שלימדו אותי שאני צריכה אולי להסביר עוד קצת במה עוסקת שנת הלימודים.
לא נעסוק באותיות. נעסוק במודלים אנרגטיים שמחברים גוף ותודעה לשימוש מושכל יותר בגוף שלנו.
 
אין תכלית ללימודים במובן הישיר, כי אין באמת לאן ללכת, אבל היכולת לתפעול מושכל מביאה איתה הרבה חדווה, חירות ובריאות, גם אם היא יכולה להיות מאוד מאוד מאתגרת. זה לחיות כל הזמן בתפר שבין החלום למציאות, האפשרות וההגשמה, בנביעה האינסופית שההכרה שלנו יכולה לתפוש ולחוות ולהתפתח מתוכה
 
חלק מהשפות שנלמד: שפת הנשמה, שפת הנפש, שפת האלוהות, שפת האהבה, שפת המלאכים, שפת הגאולה, שפת הטבע, שפת הזמן, תדרים של איכויות הוויה מהטבע ומהגלקסיה, ועוד….
 
זה לא מי אני, זה מה אני יכולה להיות, לרגע, לפני שהוא מתחלף ברגע אחר… ואני מתגלה שוב, באופן אחר

התחברות לאתר