22 לאוגוסט, 2020.
מאחורי החרדה והתקווה שיש מאחורי הקלעים מישהו שמנהל את הדברים – כוח נסתר, מיטיב או מדכא, אלוהי או שטני – שמנווט את הספינה הזו של הקיום האנושי בעולם, מסתתרת האימה המבעיתה שאין שם אף אחד. שאין תוכנית גדולה ואף אחד לא הולך להגיע ולעשות סדר.
מאחורי טאבו עץ הדעת, החטא הקדמון, שאנחנו לא מפסיקים ללעוס בניסיון לעכל את קיומנו, להבין אותו ולעשות בו סדר – מסתתר עץ החיים, זה שאנחנו לא יודעים מה לומר עליו, זה שאנחנו לא מצליחים לדעת, או להבין.
החיים הם תופעה כל כך עצומה ומטלטלת שאנו מסתתרים בצילו של עץ הדעת כסם הזיה מטשטש, שעל אף הסבל שהוא מייצר מצליח לשכך את האימה והעצמה של החיים הבלתי נתפשים.
לא האל הוא הבלתי נתפש – את האל אנחנו מדברים, מאתגרים, נותנים ולוקחים ממנו תפקידים, ומשליכים עליו מנפשנו את תקוותינו, ופחדינו. אינסוף נאמר על האל, אבל לא על עץ החיים שיושב לו שם צפון ומוגן בגן עדן מיום היווצרו, בלתי נגוע ובלתי ידוע.
לא מדובר בשלילת הקיום האלוהי, אלא באפשרות שהגיעה העת לשחרר את ההזדהות המוחלטת של האדם עם הילד חסר האונים שזקוק להורה ולהתחיל להזדהות עם ההורה שיכול לטפל בילד חסר האונים.
העמדה הנפשית של הילד, בתלותה וחוסר עצמאותה, היא זו שמיילדת את פנטזיית ההורה המיטיב, ואת אימת ההורה המדכא. במקום להתבגר ולשחרר את עמדת הילד אנחנו נאבקים על דמות ההורה/ המנהיג/ הגואל, מבלי להבין שעצם עמדת התלות מכילה את האימה והכמיהה שבוראות את ההורה המיטיב והטורף.
אנו מהופנטים אל אנשים בעלי כוח, בעלי הון, או מנהיגים, ומנסים להחליט אם הם טובים או רעים, חושבים ש”התעוררנו” כשאנחנו מגלים שמאחורי חזות שנראית לכאורה טובה או רעה מסתתר היבט הפוך או אחר, ולא מבינים שכל זה ממשיך להתקיים תחת השפעת סם ההזיה של עץ הדעת, נאחזים בקרומי החלום רק כדי לא להתעורר לחיים שהם חידה בלתי מובנת וניתנת לעיכול או פתרון.
החיים הינם חידה גדולה מיכולת ההכרה שלנו לתפוש, אבל זה אינו מונע מאיתנו לבטא את מי שאנחנו בתוכם, לבחור את הכוח שאנחנו רוצים לבטא בהם ולתת לו להוביל אותנו, אם הוא אהבה, תבונה, חמלה, יצירתיות, חקירה, בנייה, ריפוי, אומץ או מנהיגות.
החיים הם לא שלנו, הם כחליפה שהשכרנו לתקופה ויכולה לאפשר לנו להכיר את עצמנו, ללמוד, ולהתפתח.
החיים אינם בנויים לתת מענה למה שאנו סבורים שעליהם לבטא או לאירועים שאנו סבורים שצריכים להתרחש בהם אבל הם גם לא יכולים למנוע מאיתנו את החיבור לכוח שבתוכנו וביטויו.
סדר עולמי חדש הוא לא מצב של בעלי כוח חדשים שמשתלטים על העולם, זה לא חדש כלל אלא מוכר ועתיק.
סדר עולמי חדש הינו שינוי העמדה שלנו מילד שמחכה לגאולה ליוצרי הגאולה האישית שלנו, כל אחד בדרכו ומתוך ההסכמה לנוע במה שאיננו מבינים, ושאיננו יכולים לשלוט או לעצב, מתוך כוחה הנסתר של הכוונה האישית שלנו וביטויה בעולם ללא תנאי.
תודה ל Sharon Ben Shmuel Maayan על התמונה