קורקינט או נשק?

20 למאי, 2023.

לפני כשבוע העברתי מפגש במכינה קדם צבאית, זה לא היה מתכונן, בעקבות המצב הבטחוני התבטלו להם הרבה דברים והם שאלו אם אסכים להגיע

המפגש היה בסוף יום לימוד, כיתה של ארבעים צעירים לפני צבא, מותשים מאינספור הרצאות ונקודות מבט על הנושא הישראלי פלשתינאי, ואני…

כשהגעתי, הסתבר לי שהמכינה יושבת במה שהיה בית הספר היסודי שלי, מרחב מכונן בחוויית הילדות שלי, כשירדתי מהרכב זה הרגיש כאילו אני הולכת בחלום, כי לא הייתי שם כמה עשורים, אבל בחלומות הייתי שם אינספור פעמים

איזו חוויה מוזרה, לצעוד במרחב שחי יותר כחלום, להיכנס בדלת ואז לגלות שהמפגש מתקיים בכיתה ב, רגע די ספציפי בחיים שלי, בו התחלתי לזכור את כל החלומות שלי, ולנסות לברוח ממציאות החיים שבה מורכבות הקיום התחילה להתגלות

ואז בתוך המרחב הזה לנסות עם בני נוער, לפתור את סוגיית ישראל פלשתין

זה היה מסע לא פשוט, הוא דרש ריכוז ונחישות, לא ללכת לאיבוד באינספור נקודות המבט והצדק

אחרי מסע מפרך של אינספור רגעים שיכלו להפוך למבוי סתום

שאלתי אחד מהם:

במצב שבו אתה לא מאוים כרגע והכל טוב

אם הייתי מניחה לפניך נשק משוכלל וקורקינט מה היית בוחר

(קצת צחוקים וחיוכים… סוף סוף)

תשובה: קורקינט

אם היה נכנס עכשיו לחדר אדם שאתה לא מכיר בכלל

האינסטינקט הראשון שלך הוא לקחת סכין ולהרוג אותו או לומר לו שלום

תשובה: לומר שלום

הגענו לכמה הסכמות:

ישנו סיכוי סביר שכמעט כל אדם שתשאל אותו ברגע נתון אם הוא רוצה עכשיו להמשיך לחיות או למות, יאמר שהוא רוצה לחיות

ישנו סיכוי סביר שכמעט כל אדם שתשאל אותו ברגע נתון אם הוא רוצה לחיות באלימות וסבל או בשלום ונעימות, יאמר שהוא רוצה לחיות בשלום ונעימות

הבנו שבני אדם כל כך רוצים לחיות שהם מוכנים להרוג כדי להמשיך לחיות

הבנו שיש סיכוי סביר שמשני הצדדים של שני הרובים של בני האדם האלו שמוכנים להרוג, יש בני אדם שכל כך רוצים לחיות ואם אפשר אז בנעימים ובשלום

ואז לרגע לא היה כל כך ברור איך רובים תומכים במשאלה של שניהם

שאלנו מה עושים כשילד נולד וכבר יש ילד אחד

מגלים את הילד החדש כי יש כבר ילד אחד ואין מקום

הורגים את הילד הישן כי יש חדש ואין מקום

האם החדר בו מתגורר הילד הראשון הוא החדר שלו והילד החדש צריך לגור ברחוב

האם הילד הראשון צריך לצאת לרחוב כדי שלילד החדש יהיה חדר

וכשעלתה ממישהו השאלה, אבל מה עם המדינה, מי ישמור עליה?

שאלתי, מי זו המדינה הזו, האם אפשר להזמין אותה לארוחת ערב, להכיר את האישיות שלה, ואז להחליט אם שווה להרוג אדם כדי שהיא, המדינה תוכל להתקיים, או שאולי מדינה זה לא הגנה, זו הפרעה ובלי מדינות וגבולות גם לא צריך רובים ואז בני אדם יוכלו לחיות בלי להרוג

)*בתגובה לשידור שלי על אלימות, כתב לי מישהו שאני כנראה חיה בעולם אחר מהמציאות… ושאם ליהודים היו רובים במלחמת העולם השנייה לא היתה שואה. מיליוני חיילים אחזו במלחמת העולם רובים, ומיליונים נהרגו, כנראה שמוות עם רובה ביד נראה יותר הירואי, אינני יודעת איזה מוות שבו אדם אחד הורג אחר הוא הירואי, אבל אני יודעת שמה שהרג יהודים בשואה לא היה היעדר רובה, הוא היה ההסכמה של מיליונים לאפשר זאת אם באופן אקטיבי או פאסיבי, ורובה ביד לא היה משנה זאת(

יצאתי מותשת

גרון כואב ( לא קל להתגבר על חוסר השקט הנעורי זה)

יצאתי בלי שלמעשה הצגתי את עצמי או הוצגתי, אפילו השם שלי לא נאמר, בטח לא ההקשר שממנו אני מגיעה

פשוט נכנסתי, דיברתי ואז הלכתי, יותר נכון הם רצו לארוחת הערב…

והמפגש הזה כמו חלום, רגע התגלם, ורגע לאחר מכן הסתיים

ומה נותר

עוד דרך

עוד מודעות

שצדק הוא עילה למלחמה

ואף מלחמה אינה משרתת את המכנה המשותף הרחב ביותר של בני האדם הרצון לחיות

ואם אפשר אז בלי אלימות וסבל ופחד

לתגובה

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

שפה בשבילי היא כלי לזרימת אנרגיה. היא ערוץ או מתווה, או אפליקציה שהמבנה שלה מייצר תנועה, מזין או מזרים תדר מסוים בתוכי ובעולם.
 
בשבילי שפה אינה סיפור, אלא ערוץ להבנה של תדרים שונים וכלי לנגישות. כמו שישנם עזרי נגישות לאנשים חרשים או אנשים עוורים, כך השפה היא כלי נגישות לאדם לשהגיע לעולם ואינו יודע מיהו ולאן הגיע.
 
השפה אינה מגלה לאדם מיהו, והיא גם אינה מגלה מהו העולם, אבל היא מציעה אפשרויות לגבי מה אפשר לעשות בעולם כאדם.
 
בעידן הקודם השאלה-תמיהה הייתה, מי אני, מאין באתי, לאן אני הולך, מתוך הנחה אולי שייש אני, שייש מקום ממנו הגעתי ומקום אליו אנחנו מגיעים. כל המבנה של התהיה הוא לינארי, מניח מקור, יעד, וקיום של הוויה תופשת. כמה אלפי שנים אחרי שהתהיות האלו הורהרו עד דק, לא נראה שהתקדמנו עם תשובה, אבל קיבלנו לא מעט ספקולציות או נקודות מבט
 
השאלה שאותי מעניינת היא לא מי אני, או מאין הגעתי ולאן אני הולכת, אלא מה אני יכולה לעשות, להרגיש, לחוות, לחולל
 
דבר ממה שאעשה, ארגיש, אחשוב, אחווה או אחולל אינו מגדיר אותי או את העולם, וכל דבר שאעשה או אחווה או אחולל ישפיע על יכולת התפישה שלי אפשרויות חדשות של קיום
 
כל מילה מבחינתי היא עולם, שפה, מערכת שמאפשרת לי חוויה, שינוי, התפתחות
 
על פי תפישתי כל מילה היא ביטוי לתדר שהוא מובחן באיכות שלו מתדרים אחרים ויש לו מכנים משותפים
 
למשל המילה עקרב, באה לציין יצור מסויים שמתקיים בממד הזאולוגי, אבל כשאני מרשה לעצמי להתקרב למילה, לאיכות, לעקרב, אני מזהה תבנית אנרגטית מסויימת שתומכת באחד מממדי הקיום שלי. העקרב למשל הוא תדר, או אפליקציה שכשאני עובדת איתה אני מזהה את המקום שלו בגוף שלי (כי כל דבר שאני תופשת מתקיים גם בתוכי) וכשאני מפעילה אותו בתוך הגוף שלי יש לי גישה למה שיכול להיות מכונה כגביע הקדוש או מעיין הנעורים, או מיים טהורים מחדשי תודעת חיים. ההכרות עם השפה של העקרב, האפליקציה המבנה, הזרימה שלו מפגיש אותי עם עצמה של התחדשות כוח חיים ואני יכולה להפעיל אותה כמתג
 
המילה אלוהים למעשה מקיימת עולם שלם של הנחות, למשל, איכות שאינה נתפשת באופן ישיר בחומר אבל מארגנת את הקיום באופן שאינו מזדהה באופן מוחלט עם החומרי (במידה ונאמין שאיכות כזו קיימת) ובמידה ולא נאמין שאיכות כזו קיימת היא עדיין מקיימת את המבנה החומרי באופן אחר כלא קיימת
 
כל מילה שאנו תופשים היא קואורדינטה במפה העצומה של הגלקסיה שהיא אנחנו. להיכנס לתוך המילה, ולצלול אל תוך העולם שהיא מאפשרת זה לגעת בעצמנו בעוד אופן
 
מלאך, נשמה, אלוהים, עקרב, הר, כוכבים, אש, מים, אדמה, לוחם, חולם, סליחה תודה, כל איכות כזו אם שייש לה ביטוי פיזי ואם לא, היא איכות מקור שיש לה תבנית אור מטאפיזית, מקום בגוף, רשת אנרגטית שאפשר להפעיל בתוכנו ממש כמו שמפעילים אפליקציה בטלפון
 
הגוף האנושי הוא כמו גלקסיה עצומה, אפשר להגיד “כוכבים”, “תאים”, ואפשר לומר: גמל שלמה, חגב, נמלה, צרצר,…. הם אולי דומים אבל גם שונים מאוד אחד מהשני וכל אחד מעניק הבנה מיוחדת של אפשרויות השימוש בהכרה, הרחבת התודעה ותפעול מושכל יותר של הגוף, שמאפשר עוד התגלות
 
אני חוקרת לא מעט איכויות/ מילים/ אפליקציות לאורך השנים בעבודה אנרגטית מוקפדת ואינטנסיבית על עצמי. אני עכבר הנסיונות של עצמי, אני המעבדה, החוקר, התצפיתן, ואני כל הזמן משתנה, מתגלה, מתאפשרת
 
השנה אני הולכת לנסות ללמד חלק מהתהליכים הללו במסלול השנתי. כשכתבתי שהמסלול השנתי יעסוק בשפות קיבלתי כל מיני תגובות שלימדו אותי שאני צריכה אולי להסביר עוד קצת במה עוסקת שנת הלימודים.
לא נעסוק באותיות. נעסוק במודלים אנרגטיים שמחברים גוף ותודעה לשימוש מושכל יותר בגוף שלנו.
 
אין תכלית ללימודים במובן הישיר, כי אין באמת לאן ללכת, אבל היכולת לתפעול מושכל מביאה איתה הרבה חדווה, חירות ובריאות, גם אם היא יכולה להיות מאוד מאוד מאתגרת. זה לחיות כל הזמן בתפר שבין החלום למציאות, האפשרות וההגשמה, בנביעה האינסופית שההכרה שלנו יכולה לתפוש ולחוות ולהתפתח מתוכה
 
חלק מהשפות שנלמד: שפת הנשמה, שפת הנפש, שפת האלוהות, שפת האהבה, שפת המלאכים, שפת הגאולה, שפת הטבע, שפת הזמן, תדרים של איכויות הוויה מהטבע ומהגלקסיה, ועוד….
 
זה לא מי אני, זה מה אני יכולה להיות, לרגע, לפני שהוא מתחלף ברגע אחר… ואני מתגלה שוב, באופן אחר

התחברות לאתר