פחד וחופש

12 למאי, 2020.

הרבה ממה שבא לידי ביטוי בזמן זה במדיה החברתית והתקשורת הינו פחד. הפחד שיאמרו לי מה לעשות, הפחד שלא יאמרו לי מה לעשות, הפחד שיכריחו אותי להתחסן, הפחד שלא יימצא חיסון, הפחד שמה שמספרים לי בחדשות הוא אמת והפחד שמה שמספרים לי בחדשות אינו אמת.

משני הקצוות של הספקטרום – “הערים והמודעים” לכאורה, ו”הישנים חסרי המודעות” לכאורה – הפחד וההפחדה משתוללים. הפחד שייקחו ממני את החופש שלי מצד אחד, והפחד שייקחו את הביטחון שלי מצד שני, יוצרים דמוניזציה של המציאות ושל האחר, שאין שום סיכוי להסביר לו עד כמה קו חשיבתו מעוות.

כשם שלא ניתן היה לגזול מאיוב את אמונתו לא ניתן לגזול מאף אחד את חירותו, אם הצליח למצוא אותה בתוך עצמו. האמונה של איוב הייתה בלתי תלויה במאורעות חייו, היא הייתה המצפן והעוגן שלו בעתות של נחת ולא פחות מכך בעתות של משבר. המציאות לא הגדירה עבור איוב את האמונה והמציאות לא צריכה להגדיר עבור אף אחד את החירות.

מה שכולא את האדם במצב של ייסורים וממגנט אותו לקיום אומלל הוא הפחד, שמייצר שליטה. החופש נמצא מאחורי הפחד והשליטה.

כל עוד אני מתעקש לשלוט כי אני פוחד שייקחו לי משהו, או שאפגע ממישהו, אני איני חופשי.

“להיאבק על החופש” הוא מצב של ניגוד עניינים כי המאבק נוגד את החופש שקיים בכל אחד ומראש לא ניתן למנוע אותו ממנו.

חיסון אינו יכול לגזול את החופש שלי, גם אם הוא נוגד את האמת או הרצון שלי. הגוף שלי ידע לנקות את עצמו. שבב ומעקב אחריי אינם באמת מה שמפריד ביני לבין חופש או אפילו פרטיות. איני רוצה בחיסון או שבב, אבל לא הם יעמדו ביני לבין החופש שלי או אפילו הבריאות שלי. החופש שלי נלקח כשאני מתעקשת לשלוט באופן שבו אני חושבת שנכון לחיות – זוהי נקודת מבט, שמולה תמיד יהיו מיליוני נקודות מבט אחרות.

הכלא הוא המאבק שמשאיר אותי בממד נעדר חופש. חופש בחירה מעולם לא היה, משום שכל “בחירה” אינה אלא תוצאה של מערך הכוחות שלנו נוכח מערך הכוחות של היקום. אם נבין שמעולם לא היה לנו חופש בחירה, אולי נפסיק לייצר אל מול הפחד שליטה ונקבל חירות מהפרדיגמה המייסרת הזו.

חשוב לבטא את האמת שלנו, חשוב ללכת בעקבות האמת שלנו, ואם האמת שלנו היא מאבק חשוב לבטא את המאבק אבל לזכור שכל מה שנמצא ביננו לבין החירות שלנו הם הפחדים שלנו.

ידע הוא עצמה. במקום להיאבק באחר אפשר להרחיב את התפישה, את מיומנויות הריפוי העצמי ואת הגמישות. לא לחשוב על העולם כעל מקום לממש בו את השקפת עולמכם, אלא כמרחב או משחק בו לא משנה כמה חוקיו סוגרים עליכם, אם תהיו יצירתיים וגמישים תמצאו את דלת הסתרים שמשחררת אתכם החוצה. אתם נאבקים לשנות את חוקי המשחק וכך הם שובים אתכם.

בכל פרדיגמה יש סדק לאמיצים מספיק לצאת דרכו, ומאבק לפוחדים מידי לצאת לבדם אל הלא ידוע.

יש להפסיק את הריקוד עם הפחד דרך מה שבאופן מעוות רבים קוראים לו “לעורר את המודעות”. זה שימוש בשפה של אור אבל דובר שפה של חושך. תגישו את האלטרנטיבה. תפתחו בגוף חומר מטהר חיסון, תמצאו את החופש מעבר למסכים שעוקבים אחריכם ברחוב. זו אינה תבוסה, זו חציית ים סוף מכוח התעוזה האלוהית שלכם שבכוחה לפלג את המים הסוערים של הנפש בדרכה לחירות.

לתגובה

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

שפה בשבילי היא כלי לזרימת אנרגיה. היא ערוץ או מתווה, או אפליקציה שהמבנה שלה מייצר תנועה, מזין או מזרים תדר מסוים בתוכי ובעולם.
 
בשבילי שפה אינה סיפור, אלא ערוץ להבנה של תדרים שונים וכלי לנגישות. כמו שישנם עזרי נגישות לאנשים חרשים או אנשים עוורים, כך השפה היא כלי נגישות לאדם לשהגיע לעולם ואינו יודע מיהו ולאן הגיע.
 
השפה אינה מגלה לאדם מיהו, והיא גם אינה מגלה מהו העולם, אבל היא מציעה אפשרויות לגבי מה אפשר לעשות בעולם כאדם.
 
בעידן הקודם השאלה-תמיהה הייתה, מי אני, מאין באתי, לאן אני הולך, מתוך הנחה אולי שייש אני, שייש מקום ממנו הגעתי ומקום אליו אנחנו מגיעים. כל המבנה של התהיה הוא לינארי, מניח מקור, יעד, וקיום של הוויה תופשת. כמה אלפי שנים אחרי שהתהיות האלו הורהרו עד דק, לא נראה שהתקדמנו עם תשובה, אבל קיבלנו לא מעט ספקולציות או נקודות מבט
 
השאלה שאותי מעניינת היא לא מי אני, או מאין הגעתי ולאן אני הולכת, אלא מה אני יכולה לעשות, להרגיש, לחוות, לחולל
 
דבר ממה שאעשה, ארגיש, אחשוב, אחווה או אחולל אינו מגדיר אותי או את העולם, וכל דבר שאעשה או אחווה או אחולל ישפיע על יכולת התפישה שלי אפשרויות חדשות של קיום
 
כל מילה מבחינתי היא עולם, שפה, מערכת שמאפשרת לי חוויה, שינוי, התפתחות
 
על פי תפישתי כל מילה היא ביטוי לתדר שהוא מובחן באיכות שלו מתדרים אחרים ויש לו מכנים משותפים
 
למשל המילה עקרב, באה לציין יצור מסויים שמתקיים בממד הזאולוגי, אבל כשאני מרשה לעצמי להתקרב למילה, לאיכות, לעקרב, אני מזהה תבנית אנרגטית מסויימת שתומכת באחד מממדי הקיום שלי. העקרב למשל הוא תדר, או אפליקציה שכשאני עובדת איתה אני מזהה את המקום שלו בגוף שלי (כי כל דבר שאני תופשת מתקיים גם בתוכי) וכשאני מפעילה אותו בתוך הגוף שלי יש לי גישה למה שיכול להיות מכונה כגביע הקדוש או מעיין הנעורים, או מיים טהורים מחדשי תודעת חיים. ההכרות עם השפה של העקרב, האפליקציה המבנה, הזרימה שלו מפגיש אותי עם עצמה של התחדשות כוח חיים ואני יכולה להפעיל אותה כמתג
 
המילה אלוהים למעשה מקיימת עולם שלם של הנחות, למשל, איכות שאינה נתפשת באופן ישיר בחומר אבל מארגנת את הקיום באופן שאינו מזדהה באופן מוחלט עם החומרי (במידה ונאמין שאיכות כזו קיימת) ובמידה ולא נאמין שאיכות כזו קיימת היא עדיין מקיימת את המבנה החומרי באופן אחר כלא קיימת
 
כל מילה שאנו תופשים היא קואורדינטה במפה העצומה של הגלקסיה שהיא אנחנו. להיכנס לתוך המילה, ולצלול אל תוך העולם שהיא מאפשרת זה לגעת בעצמנו בעוד אופן
 
מלאך, נשמה, אלוהים, עקרב, הר, כוכבים, אש, מים, אדמה, לוחם, חולם, סליחה תודה, כל איכות כזו אם שייש לה ביטוי פיזי ואם לא, היא איכות מקור שיש לה תבנית אור מטאפיזית, מקום בגוף, רשת אנרגטית שאפשר להפעיל בתוכנו ממש כמו שמפעילים אפליקציה בטלפון
 
הגוף האנושי הוא כמו גלקסיה עצומה, אפשר להגיד “כוכבים”, “תאים”, ואפשר לומר: גמל שלמה, חגב, נמלה, צרצר,…. הם אולי דומים אבל גם שונים מאוד אחד מהשני וכל אחד מעניק הבנה מיוחדת של אפשרויות השימוש בהכרה, הרחבת התודעה ותפעול מושכל יותר של הגוף, שמאפשר עוד התגלות
 
אני חוקרת לא מעט איכויות/ מילים/ אפליקציות לאורך השנים בעבודה אנרגטית מוקפדת ואינטנסיבית על עצמי. אני עכבר הנסיונות של עצמי, אני המעבדה, החוקר, התצפיתן, ואני כל הזמן משתנה, מתגלה, מתאפשרת
 
השנה אני הולכת לנסות ללמד חלק מהתהליכים הללו במסלול השנתי. כשכתבתי שהמסלול השנתי יעסוק בשפות קיבלתי כל מיני תגובות שלימדו אותי שאני צריכה אולי להסביר עוד קצת במה עוסקת שנת הלימודים.
לא נעסוק באותיות. נעסוק במודלים אנרגטיים שמחברים גוף ותודעה לשימוש מושכל יותר בגוף שלנו.
 
אין תכלית ללימודים במובן הישיר, כי אין באמת לאן ללכת, אבל היכולת לתפעול מושכל מביאה איתה הרבה חדווה, חירות ובריאות, גם אם היא יכולה להיות מאוד מאוד מאתגרת. זה לחיות כל הזמן בתפר שבין החלום למציאות, האפשרות וההגשמה, בנביעה האינסופית שההכרה שלנו יכולה לתפוש ולחוות ולהתפתח מתוכה
 
חלק מהשפות שנלמד: שפת הנשמה, שפת הנפש, שפת האלוהות, שפת האהבה, שפת המלאכים, שפת הגאולה, שפת הטבע, שפת הזמן, תדרים של איכויות הוויה מהטבע ומהגלקסיה, ועוד….
 
זה לא מי אני, זה מה אני יכולה להיות, לרגע, לפני שהוא מתחלף ברגע אחר… ואני מתגלה שוב, באופן אחר

התחברות לאתר