על פראנה וסגפנות

15 לאוגוסט, 2023

תזונה פראנית אינה נובעת מסגפנות או התנזרות, היא גם אינה נובעת מהתנגדות לגוף או התנגדות לעולם או לטבע או מהתנזרות מהנאות העולם

כל גבול שאנחנו שמים למשהו פותח דלת לחיבור למשהו אחר, על בסיס האמירה, כשדלת אחת נסגרת דלת אחרת נפתחת

מעולם לא הרגשתי שהמסע שלי לתזונה פראנית או שינויים בסדר הטבעי, לכאורה, של הקיום בעולם הזה, נובעים מסגפנות, להיפך, זה תמיד הרגיש כמו צעדים לביטוי טבע אחר בתוכי, טבע ראשוני יותר וזה ממלא בהשראה ושמחה

זה אינו מסע של התנגדות למה שיש, זה ניתוב אנרגיית הקיום למימוש אחר, לא כי מה שקיים אינו טוב אלא משום שהגיע הזמן

תמיד אפשר לשאול את השאלה “מה רע בכמו שהדברים? למה לעשות שינוי”

תמיד אפשר לומר “זה הטבע, ככה הדברים עובדים כאן”

והתשובה היא: שום דבר לא רע כאן, וטוב ללמוד ולהבין וגם לקבל את טבע הדברים, משום שמתוך הלימוד והקבלה נקודות מבט והבנות חדשות מגיעות

תנועה מתוך התנגדות היא תנועה משמרת משום שההתנגדות מקיימת את כוח הנגד

תנועה מתוך קבלה היא כמו הרפיה של גוש שיכול להפוך לנוזל ולעבור דרך סדקים למרחב קיום חדש

העולם כמו שהוא שלם, הטבע כמו שהוא מופלא

לכל מזון, לכל מודעות, לכל תבנית אנרגטית של שלום, מלחמה, מחלה, בריאות, יש כוח לימוד מפתח ומעצים

אין שום דבר ברגע הזה שדורש תיקון

אפילו לא אנחנו

מה שיש היא תנועה, האפשור של התנועה, ההתמסרות לתנועה

אינני מרגישה שבחרתי ללכת או לעבור אל התזונה הפראנית, אינני מאמינה שאנחנו בוחרים דבר

יש את ההתגלות שנובעת מתוכנו באופן פלאי, ולא טבעי כלל, וזו התנועה

ולמה פלאי, משום שבאמת אין סיבה לשינוי, והשינוי תמיד מפליא משום שהוא חושף דבר שלא הכרנו בתוכנו ובעולם, וככה בכל רגע אנחנו והעולם מתאפשרים להתרחבות וגילוי מחדש

מזון ביולוגי הוא פלא, המודעות שכל מזון מביא היא פלא

הרכב המזון שלנו משפיע באופן ישיר על המודעות שצומחת בתוכנו, על הממד הרגשי והתדר שרוטטים מאיתנו

אני תמיד חוזרת לדוגמה של הדגן, מזון הבסיס בתרבויות רבות, וכיצד מזון הבסיס הזה בונה אופי שונה של תרבות, אמונה ותפישת עולם. כיצד המונוטאיזם צמח מחיטה, הבודהיזם מאורז ושמאניזם לפחות בחלקים מסוימים בעולם מן התירס.

לכל דבר בעולם החומרי יש מהות אורית, אישיות, שם קוד, מערכת הפעלה, תדר ומודעות. מאחורי כל צמח יש מעין ישות. ובמערכת היחסים שלנו עם מזון אנחנו מנהלים מערכת יחסים עם המודעות או התדר של הישות או המהות האורית של אותו מזון

לפעמים מזון מסוים משתלט על התודעה לפעמים הוא מקבל הרבה מקום בחברה מסוימת

מעולם לא קידשתי סוג מסוים של מזון, זו תמיד היתה חקירה וניהול, לא לתת למזון מסוים להשתלט משום שאז הוא מבסס נוכחות כבדה ומייצבת מידי בחיי

שגרת מזון דומה לשגרת מודעות

שגרה של מזון מרגיעה משהו, וכמו מפנה אותנו מלהתעסק איתו, אבל היא גם תוחמת את גבולות המודעות לתדר שמרכיב אותנו, אם זה אורז ועדשים, או חומוס ולחם

לקדש מזון מסוים בגלל מסורות, או כי הוא בריא, זה לתת לו מקום מיוחד במודעות. וצריך לזכור שכל מזון כזה גם מבקש לשמור על נוכחות, משום שכך הוא זוכה לחוות את עצמו כאדם בעולם

כך הפרי או הירק מקבלים מקום בגוף וחווים את עצמם דרך התדר של אדם ולא רק של צמח

אנחנו סבורים אולי, שאנחנו שולטים במזון, אנחנו מעבדים את האדמה, זורעים וקוצרים ומכינים את הסוכר מן הקנה, אבל אפשר גם לומר שהסוכר הוא מודעות כל כך חזקה שהוא מצליח לגרום לנו להקצות לו הרבה מאוד משאבים, כמו שטחי אדמה, מים, אנחנו זורעים, מגדלים, מעבדים וצורכים אותו, וכך במובן מסוים לא אנחנו מגדלים אותו כי אם הוא מגדל אותנו, מעביד אותנו ודואג כך להמשך הנוכחות הדומיננטית שלו בעולם

ולא מדובר באג’נדה, ולא מדובר בשעבוד, מדובר במערכי כוחות שאם מבינים אותם אפשר לנהל אותם

אנחנו מרגישים לפעמים שקורים לנו דברים בעולם, ושהעולם הוא כזה ולא כזה, שהחברה עושה, או האחר עושה לנו, שאנחנו שבויים בתוך מציאות שהכוח שלנו עליה מצומצם ולפעמים מרגישים אפילו חסרי אונים

הרבה מהתחושה הזאת אפשר לפרק בעבודה מושכלת והבנה של מערכי הכוחות של מזון בתוכנו. גם בלי לעבור לתזונה פראנית, שהיא בעצם לא ממש תזונה, כי אם סוג של קיום

פראנה זה לא משהו שדורש אנרגיה מהגוף לעכל או לעבד, הקצב המטבולי שלה מאוד מהיר

מחר אעלה להרצאה בנושא המסע שלי לקיום פראני,

לא כי אני חושבת שזה צריך להיות יעד, אלא משום שאני מרגישה שזה חלק מהעתיד

זה לא מסע פשוט, הוא עובר בהרבה תחנות של מפגש עם עצמנו, עם העצמה שלנו, התלות, השייכות והגדרות עצמיות

אני עדיין לא במאה אחוז שם אבל מאוד מאוד קרובה, ולאור השיח המתעורר בתחום זה בשנים האחרונות, מרגישה שנכון לחלוק חלק מהמודעות שצברתי בנושא

לתגובה

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

שפה בשבילי היא כלי לזרימת אנרגיה. היא ערוץ או מתווה, או אפליקציה שהמבנה שלה מייצר תנועה, מזין או מזרים תדר מסוים בתוכי ובעולם.
 
בשבילי שפה אינה סיפור, אלא ערוץ להבנה של תדרים שונים וכלי לנגישות. כמו שישנם עזרי נגישות לאנשים חרשים או אנשים עוורים, כך השפה היא כלי נגישות לאדם לשהגיע לעולם ואינו יודע מיהו ולאן הגיע.
 
השפה אינה מגלה לאדם מיהו, והיא גם אינה מגלה מהו העולם, אבל היא מציעה אפשרויות לגבי מה אפשר לעשות בעולם כאדם.
 
בעידן הקודם השאלה-תמיהה הייתה, מי אני, מאין באתי, לאן אני הולך, מתוך הנחה אולי שייש אני, שייש מקום ממנו הגעתי ומקום אליו אנחנו מגיעים. כל המבנה של התהיה הוא לינארי, מניח מקור, יעד, וקיום של הוויה תופשת. כמה אלפי שנים אחרי שהתהיות האלו הורהרו עד דק, לא נראה שהתקדמנו עם תשובה, אבל קיבלנו לא מעט ספקולציות או נקודות מבט
 
השאלה שאותי מעניינת היא לא מי אני, או מאין הגעתי ולאן אני הולכת, אלא מה אני יכולה לעשות, להרגיש, לחוות, לחולל
 
דבר ממה שאעשה, ארגיש, אחשוב, אחווה או אחולל אינו מגדיר אותי או את העולם, וכל דבר שאעשה או אחווה או אחולל ישפיע על יכולת התפישה שלי אפשרויות חדשות של קיום
 
כל מילה מבחינתי היא עולם, שפה, מערכת שמאפשרת לי חוויה, שינוי, התפתחות
 
על פי תפישתי כל מילה היא ביטוי לתדר שהוא מובחן באיכות שלו מתדרים אחרים ויש לו מכנים משותפים
 
למשל המילה עקרב, באה לציין יצור מסויים שמתקיים בממד הזאולוגי, אבל כשאני מרשה לעצמי להתקרב למילה, לאיכות, לעקרב, אני מזהה תבנית אנרגטית מסויימת שתומכת באחד מממדי הקיום שלי. העקרב למשל הוא תדר, או אפליקציה שכשאני עובדת איתה אני מזהה את המקום שלו בגוף שלי (כי כל דבר שאני תופשת מתקיים גם בתוכי) וכשאני מפעילה אותו בתוך הגוף שלי יש לי גישה למה שיכול להיות מכונה כגביע הקדוש או מעיין הנעורים, או מיים טהורים מחדשי תודעת חיים. ההכרות עם השפה של העקרב, האפליקציה המבנה, הזרימה שלו מפגיש אותי עם עצמה של התחדשות כוח חיים ואני יכולה להפעיל אותה כמתג
 
המילה אלוהים למעשה מקיימת עולם שלם של הנחות, למשל, איכות שאינה נתפשת באופן ישיר בחומר אבל מארגנת את הקיום באופן שאינו מזדהה באופן מוחלט עם החומרי (במידה ונאמין שאיכות כזו קיימת) ובמידה ולא נאמין שאיכות כזו קיימת היא עדיין מקיימת את המבנה החומרי באופן אחר כלא קיימת
 
כל מילה שאנו תופשים היא קואורדינטה במפה העצומה של הגלקסיה שהיא אנחנו. להיכנס לתוך המילה, ולצלול אל תוך העולם שהיא מאפשרת זה לגעת בעצמנו בעוד אופן
 
מלאך, נשמה, אלוהים, עקרב, הר, כוכבים, אש, מים, אדמה, לוחם, חולם, סליחה תודה, כל איכות כזו אם שייש לה ביטוי פיזי ואם לא, היא איכות מקור שיש לה תבנית אור מטאפיזית, מקום בגוף, רשת אנרגטית שאפשר להפעיל בתוכנו ממש כמו שמפעילים אפליקציה בטלפון
 
הגוף האנושי הוא כמו גלקסיה עצומה, אפשר להגיד “כוכבים”, “תאים”, ואפשר לומר: גמל שלמה, חגב, נמלה, צרצר,…. הם אולי דומים אבל גם שונים מאוד אחד מהשני וכל אחד מעניק הבנה מיוחדת של אפשרויות השימוש בהכרה, הרחבת התודעה ותפעול מושכל יותר של הגוף, שמאפשר עוד התגלות
 
אני חוקרת לא מעט איכויות/ מילים/ אפליקציות לאורך השנים בעבודה אנרגטית מוקפדת ואינטנסיבית על עצמי. אני עכבר הנסיונות של עצמי, אני המעבדה, החוקר, התצפיתן, ואני כל הזמן משתנה, מתגלה, מתאפשרת
 
השנה אני הולכת לנסות ללמד חלק מהתהליכים הללו במסלול השנתי. כשכתבתי שהמסלול השנתי יעסוק בשפות קיבלתי כל מיני תגובות שלימדו אותי שאני צריכה אולי להסביר עוד קצת במה עוסקת שנת הלימודים.
לא נעסוק באותיות. נעסוק במודלים אנרגטיים שמחברים גוף ותודעה לשימוש מושכל יותר בגוף שלנו.
 
אין תכלית ללימודים במובן הישיר, כי אין באמת לאן ללכת, אבל היכולת לתפעול מושכל מביאה איתה הרבה חדווה, חירות ובריאות, גם אם היא יכולה להיות מאוד מאוד מאתגרת. זה לחיות כל הזמן בתפר שבין החלום למציאות, האפשרות וההגשמה, בנביעה האינסופית שההכרה שלנו יכולה לתפוש ולחוות ולהתפתח מתוכה
 
חלק מהשפות שנלמד: שפת הנשמה, שפת הנפש, שפת האלוהות, שפת האהבה, שפת המלאכים, שפת הגאולה, שפת הטבע, שפת הזמן, תדרים של איכויות הוויה מהטבע ומהגלקסיה, ועוד….
 
זה לא מי אני, זה מה אני יכולה להיות, לרגע, לפני שהוא מתחלף ברגע אחר… ואני מתגלה שוב, באופן אחר

התחברות לאתר