להוריד את הכפפות כדי לגעת

18 למרץ, 2023

בימים האחרונים כתבתי שלושה פוסטים שעוסקים בחינוך במצפה רמון, את הפוסט הראשון שיתפתי כאן, אבל את השניים האחרים כתבתי ושיתפתי רק בקבוצה של מצפה רמון מתוך מחשבה שאולי זה יכביד עליכם, ומתוך איזה תחושה שאני רוצה מאוד לשמור על המהות של הקבוצה של בית הספר והמהות של הפוסטים שאני שמה כאדם, ללא השיוך הספציפי של נסיבות החיים שלי. גם לגבי הפוסט הראשון מאוד התלבטתי

כשאני מחליטה “להוריד את הכפפות” ולגעת במשהו ספציפי זו תמיד שאלה איך לעשות זאת ולאיזו מטרה
בבפנים שלי אני יודעת שלא משנה מה, הכל ייפתר גם בלעדי, אני לא חייבת להתערב, אני לא חייבת להשמיע את קולי,

בקיץ כשהתחיל משבר החינוך שלנו במצפה רמון ידעתי שלא משנה מה, זה לא יפגע בי או בבת שלי, שזו חציית קוים אדומים אבל גם אם אשב בבית בשקט ואשמור על האנרגיה והגבולות שלי זה יסתדר, אבל הקריאה הפנימית הייתה לסייע, לתמוך, לחזק אחרים בדרך שלהם, יש לי הרי ניסיון ויש לי אסטרטגיה ואני יודעת בפנים איך להניע את האור בעולם אז למה לא לסייע ולתמוך גם באחרים שמתערערים נוכח פריצת הגבולות שקרתה והבריונות שהופנתה כלפינו

בקיץ השמעתי את קולי ואני יודעת שתמכתי מאוד בקהילה שלי וגם בהורים רבים אחרים שמתמודדים עם אתגרים מול מערכות חינוך,
השבוע השמעתי אותו שוב,
כל יום פוסט, ישיר ברור ולא פחות מכך אוהב, מזמין לשינוי, מזמין להכלה
וראיתי איך מיום ליום ומפוסט לפוסט התיכון החברתי מקבל עוד ועוד ועוד תמיכה, וחיזוק ואהבה, ומתיכון כמעט אנונימי, שקט, צנוע, עוד ועוד אנשים מרעיפים עליהם את השבחים שהם כל כך ראויים להם וכמה כוח זה נותן לצוות וליישוב ואפילו לתלמידים שכתבו לי בתגובה לפוסטים הללו

זו דילמה בלתי נגמרת, מי אני בעולם ומה אני מניחה בו, איפה הקוים עוברים והאם יש בכלל משהו כזה שנקרא אישי
כי ככל שאני משתפת ביותר אישי ומקומי ככה אני מגלה שזה גם ממש לא אישי ומקומי
ויותר מכך בתקופה הזו של צומת בעולם בין ביטול זכויות הפרט והטמעתו לתוך מעין מערכת גלובלית למרד הפרט ולקיחת חירותו
בזמן הזה אני מבינה שעליי לקרקע עוד ועוד ועוד את המטאפיזי, האור, האהבה, עמוק עמוק לאדמה, להוריד את הכפפות
לא כדי ללכלך את הידיים אלא כדי לגעת ישירות בדברים,
אני עוד לא יודעת מה בדיוק זה אומר, אבל גם כן
וזה מפחיד אותי
זה מפחיד אותי לאבד משהו,
אבל זה לא זמן שאני יכולה לוותר בו לעצמי או לחנוק את האור שמבקש לפרוץ החוצה
אז אני משתדלת להתמסר, באמון ובסבלנות
להוריד עוד הגנות
להוריד עוד התניות, להוריד עוד מחסומים
זה הלימוד שלי מהיום הראשון שבו התחלתי לחזור הביתה ולהתקרב לעצמי
ואני מקווה שהאור הזה יביא פריצת דרך שתשנה את פני המציאות, לא פחות מכך,
שיפרוץ את גבולות התפישה שלנו את עצמנו, ויתן אומץ לעוד ועוד אנשים להתחיל ולשתף באמת ובידע שנראה כאילו אין בעולם מקום באמת לחלוק אותו, הידע השקט הזה שכל כך הרבה מאיתנו נושאים בתוכנו, מוצנע בשוליים של היום שלנו בעוד החדשות הישנות צועקות מכל מסך וראי

הידע הזה צריך להתחיל להניע את העולם, לדשן את האדמה, לפעפע בחלומות, ולהזין את הנשמה.

לתגובה

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

שפה בשבילי היא כלי לזרימת אנרגיה. היא ערוץ או מתווה, או אפליקציה שהמבנה שלה מייצר תנועה, מזין או מזרים תדר מסוים בתוכי ובעולם.
 
בשבילי שפה אינה סיפור, אלא ערוץ להבנה של תדרים שונים וכלי לנגישות. כמו שישנם עזרי נגישות לאנשים חרשים או אנשים עוורים, כך השפה היא כלי נגישות לאדם לשהגיע לעולם ואינו יודע מיהו ולאן הגיע.
 
השפה אינה מגלה לאדם מיהו, והיא גם אינה מגלה מהו העולם, אבל היא מציעה אפשרויות לגבי מה אפשר לעשות בעולם כאדם.
 
בעידן הקודם השאלה-תמיהה הייתה, מי אני, מאין באתי, לאן אני הולך, מתוך הנחה אולי שייש אני, שייש מקום ממנו הגעתי ומקום אליו אנחנו מגיעים. כל המבנה של התהיה הוא לינארי, מניח מקור, יעד, וקיום של הוויה תופשת. כמה אלפי שנים אחרי שהתהיות האלו הורהרו עד דק, לא נראה שהתקדמנו עם תשובה, אבל קיבלנו לא מעט ספקולציות או נקודות מבט
 
השאלה שאותי מעניינת היא לא מי אני, או מאין הגעתי ולאן אני הולכת, אלא מה אני יכולה לעשות, להרגיש, לחוות, לחולל
 
דבר ממה שאעשה, ארגיש, אחשוב, אחווה או אחולל אינו מגדיר אותי או את העולם, וכל דבר שאעשה או אחווה או אחולל ישפיע על יכולת התפישה שלי אפשרויות חדשות של קיום
 
כל מילה מבחינתי היא עולם, שפה, מערכת שמאפשרת לי חוויה, שינוי, התפתחות
 
על פי תפישתי כל מילה היא ביטוי לתדר שהוא מובחן באיכות שלו מתדרים אחרים ויש לו מכנים משותפים
 
למשל המילה עקרב, באה לציין יצור מסויים שמתקיים בממד הזאולוגי, אבל כשאני מרשה לעצמי להתקרב למילה, לאיכות, לעקרב, אני מזהה תבנית אנרגטית מסויימת שתומכת באחד מממדי הקיום שלי. העקרב למשל הוא תדר, או אפליקציה שכשאני עובדת איתה אני מזהה את המקום שלו בגוף שלי (כי כל דבר שאני תופשת מתקיים גם בתוכי) וכשאני מפעילה אותו בתוך הגוף שלי יש לי גישה למה שיכול להיות מכונה כגביע הקדוש או מעיין הנעורים, או מיים טהורים מחדשי תודעת חיים. ההכרות עם השפה של העקרב, האפליקציה המבנה, הזרימה שלו מפגיש אותי עם עצמה של התחדשות כוח חיים ואני יכולה להפעיל אותה כמתג
 
המילה אלוהים למעשה מקיימת עולם שלם של הנחות, למשל, איכות שאינה נתפשת באופן ישיר בחומר אבל מארגנת את הקיום באופן שאינו מזדהה באופן מוחלט עם החומרי (במידה ונאמין שאיכות כזו קיימת) ובמידה ולא נאמין שאיכות כזו קיימת היא עדיין מקיימת את המבנה החומרי באופן אחר כלא קיימת
 
כל מילה שאנו תופשים היא קואורדינטה במפה העצומה של הגלקסיה שהיא אנחנו. להיכנס לתוך המילה, ולצלול אל תוך העולם שהיא מאפשרת זה לגעת בעצמנו בעוד אופן
 
מלאך, נשמה, אלוהים, עקרב, הר, כוכבים, אש, מים, אדמה, לוחם, חולם, סליחה תודה, כל איכות כזו אם שייש לה ביטוי פיזי ואם לא, היא איכות מקור שיש לה תבנית אור מטאפיזית, מקום בגוף, רשת אנרגטית שאפשר להפעיל בתוכנו ממש כמו שמפעילים אפליקציה בטלפון
 
הגוף האנושי הוא כמו גלקסיה עצומה, אפשר להגיד “כוכבים”, “תאים”, ואפשר לומר: גמל שלמה, חגב, נמלה, צרצר,…. הם אולי דומים אבל גם שונים מאוד אחד מהשני וכל אחד מעניק הבנה מיוחדת של אפשרויות השימוש בהכרה, הרחבת התודעה ותפעול מושכל יותר של הגוף, שמאפשר עוד התגלות
 
אני חוקרת לא מעט איכויות/ מילים/ אפליקציות לאורך השנים בעבודה אנרגטית מוקפדת ואינטנסיבית על עצמי. אני עכבר הנסיונות של עצמי, אני המעבדה, החוקר, התצפיתן, ואני כל הזמן משתנה, מתגלה, מתאפשרת
 
השנה אני הולכת לנסות ללמד חלק מהתהליכים הללו במסלול השנתי. כשכתבתי שהמסלול השנתי יעסוק בשפות קיבלתי כל מיני תגובות שלימדו אותי שאני צריכה אולי להסביר עוד קצת במה עוסקת שנת הלימודים.
לא נעסוק באותיות. נעסוק במודלים אנרגטיים שמחברים גוף ותודעה לשימוש מושכל יותר בגוף שלנו.
 
אין תכלית ללימודים במובן הישיר, כי אין באמת לאן ללכת, אבל היכולת לתפעול מושכל מביאה איתה הרבה חדווה, חירות ובריאות, גם אם היא יכולה להיות מאוד מאוד מאתגרת. זה לחיות כל הזמן בתפר שבין החלום למציאות, האפשרות וההגשמה, בנביעה האינסופית שההכרה שלנו יכולה לתפוש ולחוות ולהתפתח מתוכה
 
חלק מהשפות שנלמד: שפת הנשמה, שפת הנפש, שפת האלוהות, שפת האהבה, שפת המלאכים, שפת הגאולה, שפת הטבע, שפת הזמן, תדרים של איכויות הוויה מהטבע ומהגלקסיה, ועוד….
 
זה לא מי אני, זה מה אני יכולה להיות, לרגע, לפני שהוא מתחלף ברגע אחר… ואני מתגלה שוב, באופן אחר

התחברות לאתר