כשהייתי קטנה חשבתי שהגדולים יודעים יותר

19 לאוגוסט, 2022.

כשהייתי ילדה קטנה, בראשית בית הספר היסודי, הסתכלתי על תיכוניסטים והם נראו לי כל כך גדולים, הם הלכו בשבילים של היישוב בביטחון, והייתי בטוחה שהם כבר לא פוחדים מכלום ויודעים להסתדר בעולם, ואז נהייתי תיכוניסטית ובכלל לא הרגשתי יותר גדולה ממה שהייתי.

הסתכלתי אז על החיילים בצבא והם נראו לי כבר ממש גדולים, הם יודעים ליסוע ממקום למקום באוטובוס והם יודעים להיות חלק ממשהו, ואז נהייתי חיילת ועדיין הרגשתי שאני אותה ילדה קטנה.

אז הסתכלתי על המבוגרים שיודעים איך לרכוש בית ולקחת משכנתא ואיזה ביטוח צריך והם יודעים להתקשר לקופת חולים או לעורך דין והם כבר ממש מבינים את העולם ויודעים איך להיות בתוכו, אבל כשהגעתי לרגע שבו הייתי צריכה לעשות את הפעולות האלו הרגשתי כמו ילדה שצריכה לעשות פעולות של מבוגר שהוא לא אני וזה לא היה קל.

לפני מספר שבועות בקורס נשימה שהעברתי פנתה אלי משתתפת ואמרה, אבל את רגועה, לך זה יותר טבעי, מה עושה אדם כמוני שהוא סוער ונמרץ… ואני חשבתי לעצמי שאני בכלל לא מרגישה רגועה בתוכי. בחוויה שלי את עצמי אני חייה חיים מאוד סוערים וגועשים ומאתגרים שלוקחים אותי כל הזמן לקצה גבול היכולת שלי, ושיתפתי אותה בכך.

זה החזיר אותי למחשבות שהיו לי על תיכוניסטים, חיילים ומבוגרים

לפעמים אנחנו יושבים מול מורה, פקיד, רופא, או איש עסקים ואנחנו בטוחים שהם כבר מבינים, יודעים, מסתדרים, נעדרי פחד, מיושבים, פיצחו את החידה עם איזה יכולת שלא קיימת בתוכנו ואנחנו שוכחים את המכנה המשותף הבסיסי של כולנו:

כולנו בני אדם ואין לנו מושג מי אנחנו, מה זה באמת אדם, למה אנחנו פה, מה זה העולם, מהם החיים, ומה מהות הקיום שלנו

אז אנחנו ממציאים סיפורים: סיפורים מיסטיים, סיפורים דתיים, סיפורים מדעיים, סיפורים בורגניים, סיפורים חברתיים, מטלות, מחויבויות, יעדים, מטרות, סיבות, תוצאות, מבנים של התרבות, מבנים של הגשמה, אבל באמת באמת באמת אף אחד לא יודע מזה הדבר שאנחנו בתוכו ומהו הדבר שהוא אנחנו:

אז אנחנו חוקרים ומתחילים לפרק את זה לחלקים, אם בכימיה, ואם בביולוגיה, ואם בפילוסופיה, ואם במדיטצייה, והחוקרים המתחילים מוצאים מלא עובדות שבונות את עולמם והחוקרים הוותיקים מבינים שהעובדות אינן מעידות על דבר מעבר לעצמן והעולם מתחיל להתפורר יחד עם המוות הקרב.

מאחורי כל אדם שמיצק לעצמו סיפור שוכן זה שלא יודע ונותר ילד שלא מבין מה זה הדבר הזה שנקרא חיים ומיהו בתוכם, לפעמים האדם הזה שכח שהוא לא יודע ולפעמים הוא זוכר ופשוט בוחר לו איזה סיפור או משימה כי בכל זאת אנחנו כאן וצריך להעביר את הזמן, וזה מרגיש טוב לחקור, וליצור.

לפני כמה חודשים באחד הימים הכי סוערים שלי שאל אותי מוכר בחנות, את תמיד כל כך רגועה?

זה אילץ אותי להתבונן עוד קצת ולגלות בתוך עצמי, שאולי כן, במידה מסוימת, גם כשאני נסערת וסוערת, חרדה או מתרגשת, אולי זיהיתי בתיכוניסטים, ובחיילים ובמבוגרים משהו שלא קשור אליהם אלא שוכן בעצמי, איזה שקט אל מול הקיצוניות הסוערת שיכולה להתבטא בחיים.

אולי דווקא המקום הזה שמבין שאין לו מושג הוא המקום השקט בתוכי, ואולי מי שמתבונן בי ומזהה את זה בעצם מתחיל לזהות את המקום הזה בתוכו והמקום הזה קיים לא כי אין סערות, או מצוקה, או מערבולות של רגש וטלטלות, אלא לצד כל אלו,

אולי השקט שוכן במקום שאינו יודע ולא ידע, ולא במקום שמפצה ומכסה על האינו ידוע בנרטיבים, אמונות, תפקידים, מבנים וניסיון חיים.

לתגובה

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

שפה בשבילי היא כלי לזרימת אנרגיה. היא ערוץ או מתווה, או אפליקציה שהמבנה שלה מייצר תנועה, מזין או מזרים תדר מסוים בתוכי ובעולם.
 
בשבילי שפה אינה סיפור, אלא ערוץ להבנה של תדרים שונים וכלי לנגישות. כמו שישנם עזרי נגישות לאנשים חרשים או אנשים עוורים, כך השפה היא כלי נגישות לאדם לשהגיע לעולם ואינו יודע מיהו ולאן הגיע.
 
השפה אינה מגלה לאדם מיהו, והיא גם אינה מגלה מהו העולם, אבל היא מציעה אפשרויות לגבי מה אפשר לעשות בעולם כאדם.
 
בעידן הקודם השאלה-תמיהה הייתה, מי אני, מאין באתי, לאן אני הולך, מתוך הנחה אולי שייש אני, שייש מקום ממנו הגעתי ומקום אליו אנחנו מגיעים. כל המבנה של התהיה הוא לינארי, מניח מקור, יעד, וקיום של הוויה תופשת. כמה אלפי שנים אחרי שהתהיות האלו הורהרו עד דק, לא נראה שהתקדמנו עם תשובה, אבל קיבלנו לא מעט ספקולציות או נקודות מבט
 
השאלה שאותי מעניינת היא לא מי אני, או מאין הגעתי ולאן אני הולכת, אלא מה אני יכולה לעשות, להרגיש, לחוות, לחולל
 
דבר ממה שאעשה, ארגיש, אחשוב, אחווה או אחולל אינו מגדיר אותי או את העולם, וכל דבר שאעשה או אחווה או אחולל ישפיע על יכולת התפישה שלי אפשרויות חדשות של קיום
 
כל מילה מבחינתי היא עולם, שפה, מערכת שמאפשרת לי חוויה, שינוי, התפתחות
 
על פי תפישתי כל מילה היא ביטוי לתדר שהוא מובחן באיכות שלו מתדרים אחרים ויש לו מכנים משותפים
 
למשל המילה עקרב, באה לציין יצור מסויים שמתקיים בממד הזאולוגי, אבל כשאני מרשה לעצמי להתקרב למילה, לאיכות, לעקרב, אני מזהה תבנית אנרגטית מסויימת שתומכת באחד מממדי הקיום שלי. העקרב למשל הוא תדר, או אפליקציה שכשאני עובדת איתה אני מזהה את המקום שלו בגוף שלי (כי כל דבר שאני תופשת מתקיים גם בתוכי) וכשאני מפעילה אותו בתוך הגוף שלי יש לי גישה למה שיכול להיות מכונה כגביע הקדוש או מעיין הנעורים, או מיים טהורים מחדשי תודעת חיים. ההכרות עם השפה של העקרב, האפליקציה המבנה, הזרימה שלו מפגיש אותי עם עצמה של התחדשות כוח חיים ואני יכולה להפעיל אותה כמתג
 
המילה אלוהים למעשה מקיימת עולם שלם של הנחות, למשל, איכות שאינה נתפשת באופן ישיר בחומר אבל מארגנת את הקיום באופן שאינו מזדהה באופן מוחלט עם החומרי (במידה ונאמין שאיכות כזו קיימת) ובמידה ולא נאמין שאיכות כזו קיימת היא עדיין מקיימת את המבנה החומרי באופן אחר כלא קיימת
 
כל מילה שאנו תופשים היא קואורדינטה במפה העצומה של הגלקסיה שהיא אנחנו. להיכנס לתוך המילה, ולצלול אל תוך העולם שהיא מאפשרת זה לגעת בעצמנו בעוד אופן
 
מלאך, נשמה, אלוהים, עקרב, הר, כוכבים, אש, מים, אדמה, לוחם, חולם, סליחה תודה, כל איכות כזו אם שייש לה ביטוי פיזי ואם לא, היא איכות מקור שיש לה תבנית אור מטאפיזית, מקום בגוף, רשת אנרגטית שאפשר להפעיל בתוכנו ממש כמו שמפעילים אפליקציה בטלפון
 
הגוף האנושי הוא כמו גלקסיה עצומה, אפשר להגיד “כוכבים”, “תאים”, ואפשר לומר: גמל שלמה, חגב, נמלה, צרצר,…. הם אולי דומים אבל גם שונים מאוד אחד מהשני וכל אחד מעניק הבנה מיוחדת של אפשרויות השימוש בהכרה, הרחבת התודעה ותפעול מושכל יותר של הגוף, שמאפשר עוד התגלות
 
אני חוקרת לא מעט איכויות/ מילים/ אפליקציות לאורך השנים בעבודה אנרגטית מוקפדת ואינטנסיבית על עצמי. אני עכבר הנסיונות של עצמי, אני המעבדה, החוקר, התצפיתן, ואני כל הזמן משתנה, מתגלה, מתאפשרת
 
השנה אני הולכת לנסות ללמד חלק מהתהליכים הללו במסלול השנתי. כשכתבתי שהמסלול השנתי יעסוק בשפות קיבלתי כל מיני תגובות שלימדו אותי שאני צריכה אולי להסביר עוד קצת במה עוסקת שנת הלימודים.
לא נעסוק באותיות. נעסוק במודלים אנרגטיים שמחברים גוף ותודעה לשימוש מושכל יותר בגוף שלנו.
 
אין תכלית ללימודים במובן הישיר, כי אין באמת לאן ללכת, אבל היכולת לתפעול מושכל מביאה איתה הרבה חדווה, חירות ובריאות, גם אם היא יכולה להיות מאוד מאוד מאתגרת. זה לחיות כל הזמן בתפר שבין החלום למציאות, האפשרות וההגשמה, בנביעה האינסופית שההכרה שלנו יכולה לתפוש ולחוות ולהתפתח מתוכה
 
חלק מהשפות שנלמד: שפת הנשמה, שפת הנפש, שפת האלוהות, שפת האהבה, שפת המלאכים, שפת הגאולה, שפת הטבע, שפת הזמן, תדרים של איכויות הוויה מהטבע ומהגלקסיה, ועוד….
 
זה לא מי אני, זה מה אני יכולה להיות, לרגע, לפני שהוא מתחלף ברגע אחר… ואני מתגלה שוב, באופן אחר

התחברות לאתר