לתת לאהבה לגדול או לבעוט בילד הלא רצוי

14 למרץ, 2023.

בקיץ שיתפתי אתכם באתגרים שאנו עוברים כאן במצפה רמון בנושא החינוך והבריונות השלטונית, בהמשך לבריונות הזו תלמידי התיכון החברתי כאן במצפה מפונים מהמבנים שלהם השבוע, וזה הפוסט שכתבתי במרחב הקהילתי. אני משתפת אותו כאן כי בימים אלו אני מלמדת לא מעט את הנושא של משפחה ומרגישה שבפוסט הזה יש לימוד לכולנו, בלי קשר לסיפור כאן במצפה רמון

ביום חמישי הקרוב מפונים ילדי התיכון החברתי מהמבנים בהם הם שוכנים. מבנים של המועצה שרוצה אותם חזרה או בצורה מוצהרת אינה רוצה את התיכון החברתי במצפה רמון
ועולה השאלה, מה זה אומר מבנים של המועצה, האם מבנים של המועצה הם לא מבנים שלנו, התושבים, מבנים שאמורים לשרת את הצרכים של הקהילה
ועולה השאלה מה עושים עם ילד במשפחה שלא יצא כמו שרצינו, ואולי אפילו נולד בלי שממש התכוונו, מגרשים אותו כי הוא לא עולה בקנה אחד עם התוכניות שלנו, או נושמים עמוק ולומדים להרחיב את הלב

אז אם נולד לי ילד צליאקי האם אני זורקת אותו מהבית כי לא בא לי להכין לו מזון מיוחד, ואם הילד שלי אינו מתאים למסגרת החינוך שתכננתי לתת לו האם אני מגרשת אותו מהבית ואומרת לו תסתדר לבד, לך מפה
ואם הילד שלי אגרסיבי, או אם הוא פתאום נהיה דתי או אם הוא פתאום נהיה חילוני, או אם הוא מתגלה כאומן ואני רציתי עורך דין, אז אני מוציאה אותו מהחדר זורקת אותו לרחוב ואומרת, אם אתה לא עושה מה שאני רוצה אין לך מקום בבית

כי זה בדיוק מה שהמועצה שלנו עושה, היא עושה את זה לילדים שלומדים בתיכון והיא עושה את זה להורים כאן במצפה שמבקשים חינוך שונה ממה שהיא רוצה להציע בתיכון העיוני,
או שתעשו מה שאני אומרת או שאין לכם מקום במבנים של המועצה,
או שתעשו מה שאני אומרת או שאתעמר בכם, פשוט כי אתם לא עושים מה שאני רוצה,

ובואו נברר רגע מהו הנגע הזה שנקרא התיכון החברתי שעובר כזו התעמרות, מעבר לזה שהוא צמח בלי רשות, בלי שאמרו לו שמותר לו לגדול,
התיכון השנוי במחלוקת הוא בית לנערים ונערות שהולכים בשמחה לבית הספר, לומדים בקבוצות קטנות, חוקרים את עצמם ואת העולם מתוך דיאלוג, מתוך כבוד והקשבה הדדית, עם אנשי חינוך מהמעלה הראשונה שקשובים, לא לבחינות וציונים, אלא לבני הנוער עצמם, עושים איתם עבודת קודש של חקירת הזהות, בניית הגבולות ולא פחות מכך אחריות הדדית, טיפוח ערכי עזרה הדדית, הכרת הארץ, מעורבות קהילתית סבלנות וסובלנות ועוד ועוד

במציאות החינוכית היום בארץ, שבה מורים רבים מרגישים שחוקים מהמערכת, שבה הבריונות והאלימות הגיעה למצבי קצה עד התאבדות של בני נוער, במציאות כל כך לא יציבה שבה הפיתוי בגיל הנעורים לקרוס לאלימות ולסמים ולהשחתה כל כך גדולה, פה יש מורים שממש רוצים ללמד, ילדים שממש רוצים ללמוד, ומביאים כל כך הרבה התמסרות להתפתחות והרחבת הלב

אבל הבית הזה של מצפה רמון לא מצליח להרחיב את הלב שלו אליהם, הוא בועט בהם, מתעלל בהם, זורק אותם מהבית שלהם ואומר לנו ההורים בעצם, או שתתנו לי את הילדים שלכם ותעשו מה שאני אומר או שתלכו מפה, אין לכם מקום ואין מקום לילדים שלכם

התיכון החברתי ימצא פתרון, המועצה היא לא אמא ולא אבא, היא היתה יכולה להיות משפחה אוהבת אבל אי אפשר להכריח אדם או גוף לאהוב,
אפשר למצוא פתרונות יצירתיים וימצאו כאלה כי איפה שהמשפחה לא מצליחה להרחיב את הלב, יש אנשים אחרים שיודעים לעשות את זה ואיפה שהאדם האנושי לא מצליח לגדול יש את אלוהים ויש את הבריאה שיודעת לתמוך, ויש מבנים שהם לא של המועצה ויש הורים יצירתיים ואנשי חינוך מעולים וילדים שימשיכו ללמוד בתיכון החברתי כי זה מה שנכון להם ומיטיב איתם.

מצפה רמון כישוב קטן בלב מדבר עם האנשים היפים ביותר השוכנים בו, היתה יכולה להיות אור גדול ודוגמה פשוטה וטבעית והרמונית לגיוון ושפע, סבלנות ואמון, יש בה מספיק אנשים שמאמינים בטוב, באלוהות, באדם
כל מה שנברא כאן בעולם נברא מאור והוא טוב במהותו
השיעור הכי גדול בקיום הזה כאן בעולם הוא לתת אמון בטוב הזה ובגיוון הזה ולדעת שיש מקום לכולנו
הכי קל זה לבעוט, אבל זה כואב לכולם
כל ילד שנולד למשפחה מביא איתו את השפע המיוחד לו, ומאפשר למשפחה להרחיב את הלב
והזכות הזו, ההזדמנות הזו להרחיב את הלב
היא המתנה הכי גדולה שהעולם הזה מאפשר.

לתגובה

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

שפה בשבילי היא כלי לזרימת אנרגיה. היא ערוץ או מתווה, או אפליקציה שהמבנה שלה מייצר תנועה, מזין או מזרים תדר מסוים בתוכי ובעולם.
 
בשבילי שפה אינה סיפור, אלא ערוץ להבנה של תדרים שונים וכלי לנגישות. כמו שישנם עזרי נגישות לאנשים חרשים או אנשים עוורים, כך השפה היא כלי נגישות לאדם לשהגיע לעולם ואינו יודע מיהו ולאן הגיע.
 
השפה אינה מגלה לאדם מיהו, והיא גם אינה מגלה מהו העולם, אבל היא מציעה אפשרויות לגבי מה אפשר לעשות בעולם כאדם.
 
בעידן הקודם השאלה-תמיהה הייתה, מי אני, מאין באתי, לאן אני הולך, מתוך הנחה אולי שייש אני, שייש מקום ממנו הגעתי ומקום אליו אנחנו מגיעים. כל המבנה של התהיה הוא לינארי, מניח מקור, יעד, וקיום של הוויה תופשת. כמה אלפי שנים אחרי שהתהיות האלו הורהרו עד דק, לא נראה שהתקדמנו עם תשובה, אבל קיבלנו לא מעט ספקולציות או נקודות מבט
 
השאלה שאותי מעניינת היא לא מי אני, או מאין הגעתי ולאן אני הולכת, אלא מה אני יכולה לעשות, להרגיש, לחוות, לחולל
 
דבר ממה שאעשה, ארגיש, אחשוב, אחווה או אחולל אינו מגדיר אותי או את העולם, וכל דבר שאעשה או אחווה או אחולל ישפיע על יכולת התפישה שלי אפשרויות חדשות של קיום
 
כל מילה מבחינתי היא עולם, שפה, מערכת שמאפשרת לי חוויה, שינוי, התפתחות
 
על פי תפישתי כל מילה היא ביטוי לתדר שהוא מובחן באיכות שלו מתדרים אחרים ויש לו מכנים משותפים
 
למשל המילה עקרב, באה לציין יצור מסויים שמתקיים בממד הזאולוגי, אבל כשאני מרשה לעצמי להתקרב למילה, לאיכות, לעקרב, אני מזהה תבנית אנרגטית מסויימת שתומכת באחד מממדי הקיום שלי. העקרב למשל הוא תדר, או אפליקציה שכשאני עובדת איתה אני מזהה את המקום שלו בגוף שלי (כי כל דבר שאני תופשת מתקיים גם בתוכי) וכשאני מפעילה אותו בתוך הגוף שלי יש לי גישה למה שיכול להיות מכונה כגביע הקדוש או מעיין הנעורים, או מיים טהורים מחדשי תודעת חיים. ההכרות עם השפה של העקרב, האפליקציה המבנה, הזרימה שלו מפגיש אותי עם עצמה של התחדשות כוח חיים ואני יכולה להפעיל אותה כמתג
 
המילה אלוהים למעשה מקיימת עולם שלם של הנחות, למשל, איכות שאינה נתפשת באופן ישיר בחומר אבל מארגנת את הקיום באופן שאינו מזדהה באופן מוחלט עם החומרי (במידה ונאמין שאיכות כזו קיימת) ובמידה ולא נאמין שאיכות כזו קיימת היא עדיין מקיימת את המבנה החומרי באופן אחר כלא קיימת
 
כל מילה שאנו תופשים היא קואורדינטה במפה העצומה של הגלקסיה שהיא אנחנו. להיכנס לתוך המילה, ולצלול אל תוך העולם שהיא מאפשרת זה לגעת בעצמנו בעוד אופן
 
מלאך, נשמה, אלוהים, עקרב, הר, כוכבים, אש, מים, אדמה, לוחם, חולם, סליחה תודה, כל איכות כזו אם שייש לה ביטוי פיזי ואם לא, היא איכות מקור שיש לה תבנית אור מטאפיזית, מקום בגוף, רשת אנרגטית שאפשר להפעיל בתוכנו ממש כמו שמפעילים אפליקציה בטלפון
 
הגוף האנושי הוא כמו גלקסיה עצומה, אפשר להגיד “כוכבים”, “תאים”, ואפשר לומר: גמל שלמה, חגב, נמלה, צרצר,…. הם אולי דומים אבל גם שונים מאוד אחד מהשני וכל אחד מעניק הבנה מיוחדת של אפשרויות השימוש בהכרה, הרחבת התודעה ותפעול מושכל יותר של הגוף, שמאפשר עוד התגלות
 
אני חוקרת לא מעט איכויות/ מילים/ אפליקציות לאורך השנים בעבודה אנרגטית מוקפדת ואינטנסיבית על עצמי. אני עכבר הנסיונות של עצמי, אני המעבדה, החוקר, התצפיתן, ואני כל הזמן משתנה, מתגלה, מתאפשרת
 
השנה אני הולכת לנסות ללמד חלק מהתהליכים הללו במסלול השנתי. כשכתבתי שהמסלול השנתי יעסוק בשפות קיבלתי כל מיני תגובות שלימדו אותי שאני צריכה אולי להסביר עוד קצת במה עוסקת שנת הלימודים.
לא נעסוק באותיות. נעסוק במודלים אנרגטיים שמחברים גוף ותודעה לשימוש מושכל יותר בגוף שלנו.
 
אין תכלית ללימודים במובן הישיר, כי אין באמת לאן ללכת, אבל היכולת לתפעול מושכל מביאה איתה הרבה חדווה, חירות ובריאות, גם אם היא יכולה להיות מאוד מאוד מאתגרת. זה לחיות כל הזמן בתפר שבין החלום למציאות, האפשרות וההגשמה, בנביעה האינסופית שההכרה שלנו יכולה לתפוש ולחוות ולהתפתח מתוכה
 
חלק מהשפות שנלמד: שפת הנשמה, שפת הנפש, שפת האלוהות, שפת האהבה, שפת המלאכים, שפת הגאולה, שפת הטבע, שפת הזמן, תדרים של איכויות הוויה מהטבע ומהגלקסיה, ועוד….
 
זה לא מי אני, זה מה אני יכולה להיות, לרגע, לפני שהוא מתחלף ברגע אחר… ואני מתגלה שוב, באופן אחר

התחברות לאתר