נקודת מבטי על הקורונה ומהלכה בעולם

7 למרץ, 2020.

נשאלתי לנקודת מבטי על הקורונה ומהלכה בעולם.

לתחושתי הקורונה אינה מאיימת על החיים עצמם אלא על מרקם החיים. אף על פי שהמחלה גובה חיי אדם היא אינה שונה במהותה מכוחות אחרים שמאיימים על החיים כתאונות, שפעות, ופגעי טבע.

הקורונה חושפת את הפגיעות של ההרגל והקושי העצום להתגמש.

בעולם היו ותמיד יהיו כוחות שמפרקים ומעצבים מחדש את החיים. מה שהקורונה חושפת הוא את פגיעותה של המערכת האנושית כפי שהאדם עיצב בעשורים האחרונים, והחרדה העצומה שהיא הצליחה לייצר נובעת מכך שפגיעות זו נחשפה.

המערכת האנושית בצורתה הנוכחית אינה יודעת להכיל עצירה, או לספוג כמעט שום שינוי בקצב אליו היא מורגלת.

המאמץ של החברה לפתירת הסיטואציה במהירות האפשרית, לא נובע רק מהרצון להציל חיים אלא בעיקר מהצורך לשמור על המבנים החברתיים כלכליים ולחזור לנורמליזציה לפני שיקרסו.

החרדה הינה מערכתית, ונובעת מן המעמד הגבוה מדי שכסף קיבל כייצוג לאנרגיה זמינה. אם כסף לא היה הביטוי לאנרגיה, אלא יצירתיות, גמישות, או ערבות הדדית לא הייתה שום בעייה. אדם שעכשיו בבידוד לא היה מפסיד משכורת, בעל הבית שלו לא היה זקוק לשכר הדירה, הורה יכול היה להישאר עם ילדיו בבית. החברה שלנו הפכה את הכסף לשפה הכמעט בלעדית של אנרגיה זמינה וקריסת המערכות משמען קריסת הכסף. חברה שתופשת אנרגיה דרך כסף מוצאת עצמה חסרת אונים כעת. השאלה, מי ישלם, יפצה, על כך שנדרשנו לעצור. הזעקה הזו תפצו אותי! היא אולי השיקוף העגום ביותר לרוח האנושית.

הקורונה אינה חושפת את חולשת החיים, היא חושפת את חולשת האדם. היא מציפה את המקומות הפגיעים שלו, כמו תינוק שלא הניקו אותו בזמן הוא מאבד עשתונות כשפורעים את הרגליו. הפרט היום במערך החברתי נחלש מאוד, איבד פרספקטיבה ואת התושייה הפנימית והעביר סמכות רבה מדי לקולקטיב.

החברה שלנו איבדה את היכולת לנשום למצבים, לרווח אותם ולכן הוירוס יכול לדבק. איבדנו את היכולת לקחת הפסקות.

וירוס כזה יכול ללמד אותנו לשחרר מעט מן החשיבות עצמית, ללמד פרופורציה, ללמד לנוע עם שינוי ולמצוא את החסינות ממקום של גמישות, מרווחים ותנועה.

הקושי של החברה האנושית הוא מאבקה העיוור בכל דבר שפורע את הרגליה ועקשנותה להיאחז במצב המוכר.

וירוס כזה הינו הזדמנות לענווה, וענווה היא מפתח לשינוי.

1 מחשבה על “נקודת מבטי על הקורונה ומהלכה בעולם”

  1. גלית לוי בירמן

    כמעט שנתיים חלפו ואנו בשלבים מתקדמים,
    והענווה ממשיכה להיות אתגר האנושות. עדיין .
    זו העת והצעיפים מוסרים מעיננו
    עת הכוכבים משמיעים שירם
    והתקווה, כמו גלים,
    כמו בחיים
    שוקעת. עולה.

    תודה.

לתגובה

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

שפה בשבילי היא כלי לזרימת אנרגיה. היא ערוץ או מתווה, או אפליקציה שהמבנה שלה מייצר תנועה, מזין או מזרים תדר מסוים בתוכי ובעולם.
 
בשבילי שפה אינה סיפור, אלא ערוץ להבנה של תדרים שונים וכלי לנגישות. כמו שישנם עזרי נגישות לאנשים חרשים או אנשים עוורים, כך השפה היא כלי נגישות לאדם לשהגיע לעולם ואינו יודע מיהו ולאן הגיע.
 
השפה אינה מגלה לאדם מיהו, והיא גם אינה מגלה מהו העולם, אבל היא מציעה אפשרויות לגבי מה אפשר לעשות בעולם כאדם.
 
בעידן הקודם השאלה-תמיהה הייתה, מי אני, מאין באתי, לאן אני הולך, מתוך הנחה אולי שייש אני, שייש מקום ממנו הגעתי ומקום אליו אנחנו מגיעים. כל המבנה של התהיה הוא לינארי, מניח מקור, יעד, וקיום של הוויה תופשת. כמה אלפי שנים אחרי שהתהיות האלו הורהרו עד דק, לא נראה שהתקדמנו עם תשובה, אבל קיבלנו לא מעט ספקולציות או נקודות מבט
 
השאלה שאותי מעניינת היא לא מי אני, או מאין הגעתי ולאן אני הולכת, אלא מה אני יכולה לעשות, להרגיש, לחוות, לחולל
 
דבר ממה שאעשה, ארגיש, אחשוב, אחווה או אחולל אינו מגדיר אותי או את העולם, וכל דבר שאעשה או אחווה או אחולל ישפיע על יכולת התפישה שלי אפשרויות חדשות של קיום
 
כל מילה מבחינתי היא עולם, שפה, מערכת שמאפשרת לי חוויה, שינוי, התפתחות
 
על פי תפישתי כל מילה היא ביטוי לתדר שהוא מובחן באיכות שלו מתדרים אחרים ויש לו מכנים משותפים
 
למשל המילה עקרב, באה לציין יצור מסויים שמתקיים בממד הזאולוגי, אבל כשאני מרשה לעצמי להתקרב למילה, לאיכות, לעקרב, אני מזהה תבנית אנרגטית מסויימת שתומכת באחד מממדי הקיום שלי. העקרב למשל הוא תדר, או אפליקציה שכשאני עובדת איתה אני מזהה את המקום שלו בגוף שלי (כי כל דבר שאני תופשת מתקיים גם בתוכי) וכשאני מפעילה אותו בתוך הגוף שלי יש לי גישה למה שיכול להיות מכונה כגביע הקדוש או מעיין הנעורים, או מיים טהורים מחדשי תודעת חיים. ההכרות עם השפה של העקרב, האפליקציה המבנה, הזרימה שלו מפגיש אותי עם עצמה של התחדשות כוח חיים ואני יכולה להפעיל אותה כמתג
 
המילה אלוהים למעשה מקיימת עולם שלם של הנחות, למשל, איכות שאינה נתפשת באופן ישיר בחומר אבל מארגנת את הקיום באופן שאינו מזדהה באופן מוחלט עם החומרי (במידה ונאמין שאיכות כזו קיימת) ובמידה ולא נאמין שאיכות כזו קיימת היא עדיין מקיימת את המבנה החומרי באופן אחר כלא קיימת
 
כל מילה שאנו תופשים היא קואורדינטה במפה העצומה של הגלקסיה שהיא אנחנו. להיכנס לתוך המילה, ולצלול אל תוך העולם שהיא מאפשרת זה לגעת בעצמנו בעוד אופן
 
מלאך, נשמה, אלוהים, עקרב, הר, כוכבים, אש, מים, אדמה, לוחם, חולם, סליחה תודה, כל איכות כזו אם שייש לה ביטוי פיזי ואם לא, היא איכות מקור שיש לה תבנית אור מטאפיזית, מקום בגוף, רשת אנרגטית שאפשר להפעיל בתוכנו ממש כמו שמפעילים אפליקציה בטלפון
 
הגוף האנושי הוא כמו גלקסיה עצומה, אפשר להגיד “כוכבים”, “תאים”, ואפשר לומר: גמל שלמה, חגב, נמלה, צרצר,…. הם אולי דומים אבל גם שונים מאוד אחד מהשני וכל אחד מעניק הבנה מיוחדת של אפשרויות השימוש בהכרה, הרחבת התודעה ותפעול מושכל יותר של הגוף, שמאפשר עוד התגלות
 
אני חוקרת לא מעט איכויות/ מילים/ אפליקציות לאורך השנים בעבודה אנרגטית מוקפדת ואינטנסיבית על עצמי. אני עכבר הנסיונות של עצמי, אני המעבדה, החוקר, התצפיתן, ואני כל הזמן משתנה, מתגלה, מתאפשרת
 
השנה אני הולכת לנסות ללמד חלק מהתהליכים הללו במסלול השנתי. כשכתבתי שהמסלול השנתי יעסוק בשפות קיבלתי כל מיני תגובות שלימדו אותי שאני צריכה אולי להסביר עוד קצת במה עוסקת שנת הלימודים.
לא נעסוק באותיות. נעסוק במודלים אנרגטיים שמחברים גוף ותודעה לשימוש מושכל יותר בגוף שלנו.
 
אין תכלית ללימודים במובן הישיר, כי אין באמת לאן ללכת, אבל היכולת לתפעול מושכל מביאה איתה הרבה חדווה, חירות ובריאות, גם אם היא יכולה להיות מאוד מאוד מאתגרת. זה לחיות כל הזמן בתפר שבין החלום למציאות, האפשרות וההגשמה, בנביעה האינסופית שההכרה שלנו יכולה לתפוש ולחוות ולהתפתח מתוכה
 
חלק מהשפות שנלמד: שפת הנשמה, שפת הנפש, שפת האלוהות, שפת האהבה, שפת המלאכים, שפת הגאולה, שפת הטבע, שפת הזמן, תדרים של איכויות הוויה מהטבע ומהגלקסיה, ועוד….
 
זה לא מי אני, זה מה אני יכולה להיות, לרגע, לפני שהוא מתחלף ברגע אחר… ואני מתגלה שוב, באופן אחר

התחברות לאתר